Práce budou mít na starosti známé tramvajové dílny v pražské Hostivaři, které dopravnímu podniku slouží nejen pro servis vlastních vozů, ale jde de facto i o „továrnu“ pro externí zakázky.
„Postupim si u nás objednala rekonstrukci a modernizaci původně českých vozů typu KT4. Jejich životnost by to mělo prodloužit o osm až deset let. Naše práce se bude týkat úpravy karosérií, výměny podlah či obložení interiérů,“ popsal pro Lidovky.cz generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Záchrana ‚skokanů‘ v metru se prodlouží. Řidiči mají zákaz zkratovat koleje![]() |
Pražský dopravní podnik se o tuto významnou zakázku, jejíž úkolem je výrazně proměnit vzhled postupimských vozů, ucházel více než dva roky. V Německu vyhrál před časem výběrové řízení a konečnou podobu obchodu dohodli jeho lidé na sklonku minulého týdne.
Zakázka pro východoněmecké město se 150 tisíci obyvateli nemá v posledních letech v pražských tramvajových dílnách obdoby. První pár tramvají dorazí do české metropole na speciálně upraveném kamionu zhruba v polovině května.
„Hotovo bychom měli mít do konce září roku 2017,“ dodal vedoucí Opravny tramvají Jaroslav Janda. Jeho lidé navíc v současné době – kromě úkolů týkajících se vlastního podniku – pracují také na menších zakázkách pro jiná německá města.
Pro Mohuč vyměňují elektrickou výzbroj u šesti vozů a provádějí drobné karosářské práce. Opravny tramvají také vyrábějí podvozky pro osmnáct tramvajových vagonů z Drážďan.
V tomto případě jde o obchody celkem „jen“ za zhruba šestnáct milionů korun. O dalších zakázkách pro hostivařské dílny se v tuto chvíli vedou jednání.
Obchod s Postupimí je zajímavý nejen svým objemem, ale i skutečností, že se do Česka po desítkách let vrátí tramvaje vyrobené v pražském ČKD.
Typ KT4 byl určený hlavně pro vývoz, převážně do německých měst. Na kolejích se objevily například v Berlíně, Gothě nebo právě v Postupimi. Tam jezdí už od roku 1974.