Automobilka původně oznámila, že distribuční centrum skončí stejně jako výroba aut, tedy na konci roku 2014.
K rozhodnutí ukončit výrobu automobilka oznámila, když zaměstnanci odmítli restrukturalizační plán, kterým firma podmiňovala zachování části pracovních míst v závodě. Podle Sedrana ale došlo v případě budoucnosti distribučního centra k nedorozumění. Opel má totiž s provozovatelem centra dohodu až do konce roku 2016, kterou musí dodržet.
Z distribučního centra v Bochumi se podle agentury DPA dodávají náhradní díly prodejcům v celé Evropě.
Uzavření závodu je jedním z kroků, které mají ztrátový Opel vrátit k ziskovému hospodaření. Opel se podobně jako další výrobci aut potýká se slabou poptávkou v Evropě, která je důsledkem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku.
ČTĚTE DÁLE: |
Majitelem Opelu je největší americká automobilka General Motors (GM). Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Automobilka zaměstnává v Evropě asi 37 000 lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.
Evropské aktivity General Motors loni vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (36,5 miliardy Kč). Automobilka je v Evropě ztrátová už 13 let v řadě.