Číslo přitom není konečné. Jak včera upozornil ministr dopravy Dan Ťok, díky stovkám tisíc dovezených automobilů ze zahraničí se může počet dotčených řidičů blížit až k milionu.
Česko přitom nehodlá nechat svolávací akci na samotném Volkswagenu. „Na dnešním jednání s automobilkou jsme došli ke shodě, že kvůli ochraně osobních údajů to raději uděláme sami. Na jejich akci a jejich místo tedy nebude zvát automobilka Škoda nebo Volkswagen, ale ministerstvo prostřednictvím Centra služeb pro silniční dopravu. My jsme ti, kdo mohou nejsnáz najít dnešní majitele vozu,“ řekl včera LN Ťok.
Jaký konkrétní zásah automobil čeká, pokud se řidič svolávací akce zúčastní? To zatím zůstává nejasné.
„Mohu potvrdit, že v rámci značky Škoda jde celosvětově přibližně o 1,2 milionu již dříve vyrobených vozů,“ uvedl tento týden mluvčí mladoboleslavské Škody Auto Jozef Baláž.
Zároveň se množí spekulace o tom, že případná úprava „podvodného“ softwaru se může dotknout i jízdních vlastností vozidla.