Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Pětina Čechů už večer sleduje videa z mobilů, půlka kouká na televizi

Média

  7:15aktualizováno  22:27
PRAHA - Téměř pětina Čechů tráví večery pravidelně sledováním videí ze svých mobilních zařízení, 46 procent tradičně u televize. Celkově tak sledují denně televizní nebo video obsah dvě třetiny lidí. Tři z deseti sledují více obrazovek najednou. Vyplývá to globální studie Connected Life společnosti TNS.
Muž u televize. Ilustrační foto.

Muž u televize. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Češi jsou ve svých návycích poměrně konzervativní. Ve světě tráví večery sledováním mobilů, tabletů a notebooků zhruba čtvrtina lidí a jen 14 procent zapíná televizi. Například v Hong-Kongu se sledování obsahu on-line věnuje 32 procent obyvatel.

Téměř čtyři z deseti lidí sledujících ve večerních hodinách televizi věnuje pozornost dalším "digitálním" činnostem, například sociálním médiím, své e-mailové schránce nebo online nakupování.

"Pro mnoho lidí po celém světě je nepředstavitelné rozloučit se se svým televizorem, a to i v případech, kdy jsou s rodinou nebo přáteli. Náš blízký vztah s TV byl navíc podpořen nárůstem digitálních set-top boxů a služeb videa na vyžádání jako je Sky+, Virgin TV Anywhere nebo O2 TV," uvedl Tomáš Pflanzer z TNS Aisa.

Každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení a stejně je tomu v Česku. Počet roste na pět v Austrálii, Německu a Velké Británii. To v kombinaci s poptávkou po TV a video obsahu kdekoliv a kdykoliv podněcuje růst multiscreeningu nebo screen-stackingu, tedy používání více digitálních zařízení současně.

I když je nesporné, že obliba televize stále trvá, musí se podle Pflanzera zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele.

Mnohé z velkých globálních mediálních společností již využívají trendu rostoucí konzumace obsahu online a nabízejí služby na vyžádání. Příkladem je BBC iPlayer, Hulu nebo i v České republice dostupné HBO GO, které umožňují lidem přístup k prémiovému obsahu prostřednictvím jejich telefonů nebo tabletů, ať jsou kdekoliv.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!