Nejprve se chce totiž seznámit s vedoucími odborů. "Budou mne velmi zajímat změny, které provedl odstupující ministr Zdeněk Žák," říká Prachař. Prý by rád zjistil, co ho k takovým změnám vedlo.
Jako odborník na silniční dopravu se chce mimo jiné věnovat mýtnému systému. Smlouva s dosavadním provozovatelem, společností Kapsch, končí 1. ledna 2016. "Máme nejvyšší čas, abychom zvážili vypsání výběrového řízení a učinili vše pro to, aby bylo mýto i po tomto datu řádně vybíráno. A do Státního fondu dopravní infrastruktury plynuly prostředky pro výstavbu," uvedl Prachař. Podle jeho názoru je totiž od nástupu ministra Víta Bárty výstavba podceněna. Zároveň prý bez analýzy dopadů nepodpoří plošné rozšíření mýta.
Celý rozhovor si přečtěte ve víkendovém vydání Lidových novin.