Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Po vyřazení Čechů na MS už hokej k televizi tolik netáhne

Média

  21:17
PRAHA - Vyřazení českého týmu na mistrovství světa v hokeji se zřejmě projeví také v poklesu zájmu diváků o televizní přenosy. Česká televize očekává, že bude nižší než při loňském zisku bronzových medailí. Reklamní výnosy televizi v souvislosti se čtvrtfinálovou porážkou neklesnou, ale ani nevzrostou, jak by tomu mohlo být při postupu do finálových bojů.

Zklamaní Češi. foto: Reuters

Vyplývá to z vyjádření České televize. "Velké mezinárodní sportovní události typu olympiády, mistrovství světa v hokeji či fotbale atd. obecně vzbuzují u veřejnosti a u diváků velký ohlas, a jsou proto atraktivní i pro zadavatele reklamy," uvedl vedoucí obchodu ČT Jan Jirečka.

Zájem se podle něj posiluje či snižuje v závislosti na úspěších sportovců. "Očekáváme proto, že zájem o mistrovství světa bude po vyřazení naší reprezentace již ve čtvrtfinále menší, než tomu bylo třeba loni, kdy národní tým získal bronz," dodal v reakci na čtvrteční porážku se Švýcarskem 1:2. Finanční stránku sportovní akce Jirečka nekomentoval s odvoláním na obchodní dohody.

České reprezentaci se přitom navzdory nevýrazným výkonům dařilo k obrazovkám lákat o poznání více diváků, než tomu bylo při loňském hokejovém mistrovství. Letos všech osm utkání sledovalo v průměru 862 000 diváků, což bylo proti předchozímu roku o zhruba 100 000 více.

ČTĚTE DÁLE

Největší sledovanost měly zápasy se Švédskem, Kanadou a Norskem. Hranici milionu pak stejně jako při loňském mistrovství překonalo jedno utkání ve skupině. Porážku 1:2 s Kanaďany vidělo v průměru 1,089 milionu diváků, zatímco loni ještě o něco více fanoušků přilákal souboj s Ruskem, který skončil porážkou 0:2.

Letošní šampionát se stejně jako ten loňský konal ve Stockholmu a Helsinkách. Velmi podobné byly i časy jednotlivých přenosů, kdy česká reprezentace odehrála jediné večerní utkání se Švédy, jinak všechny zápasy začínaly kolem 16:00. Osudové čtvrtfinále mělo začátek dokonce ještě dříve ve 14:45. U těchto přenosů pak podíl na diváctvu často dosahoval až 40 procent, u posledního zápasu se Švýcary to bylo dokonce 53,27 procenta.

Vedle tradičního vysílání v televizi Česká televize nabízí sledování sportovních událostí také na svých internetových stránkách. Kanál ČT Sport ve čtvrtek podle údajů NetMonitoru přilákal 173 000 reálných uživatelů.

Celý web České televize pak podle vyjádření ředitelky divize nových médií Pavlíny Kvapilové na Twitteru vykázal 824 276 návštěv, což představovalo 286 826 reálných uživatelů. V jednu chvíli ČT dokonce zaznamenala rekord v zájmu o internetový přenos, kdy bylo připojených až 120 399 lidí.

Vyřazení českého týmu se podle televize nijak neprojeví na pokračujícím programu vysílání. "Mistrovství světa běží dále a my budeme přenosy z něj i doprovodný program vysílat tak, jak bylo od počátku naplánováno," uvedl výkonný ředitel ČT Sport Jiří Ponikelský. Šampionát končí v neděli finálovým soubojem, který začíná ve 20:30.

Autoři: ,