„Zatímco objem podaných listovních zásilek meziročně klesá, trend na balíkovém trhu je zcela opačný. Lidé stále více nakupují zboží přes e-shopy a nechávají si je doručovat Českou poštou,“ uvedl Vitík.
Zkažené Vánoce? Rozvoz dárků ztěžuje nedostatek řidičů, e-shopy hledají lidi |
Pošta kvůli vánočním špičkám už od přelomu září až do prosince poptává 3000 brigádníků a průběžně je nabírá. Přesto může doručování balíků nabírat zpoždění. Lidé by proto měli balík odeslat nejpozději týden před Štědrým dnem.
Česká pošta zaměstnává kolem 30 000 lidí, má roční tržby okolo 20 miliard korun a loni vykázala zisk 190 milionů korun. Pracovníky navíc před Vánoci nabrala i konkurenční soukromá kurýrní služba DPD. Ta očekává nárůst počtu zásilek až o 70 procent a to zejména z internetových obchodů. „Aby počty balíčků v tomto omezeném časovém období nebyly navýšeny nekontrolovaně a přepravce tak mohl doručovat v nejvyšší možné kvalitě, domluvilo se DPD na objemech balíků se svými největšími zákazníky. Pro exponovanou oblast Prahy jsou navíc oproti loňskému roku otevřena dvě nová depa,“ uvedl šéf společnosti Miloš Malaník.
Další konkurent PPL, který v prosincovém období rozveze průměrně 200 000 až 210 000 balíků denně, svým zákazníkům doporučuje, aby si zboží objednali s termínem předání k přepravě nejpozději do čtvrtka 21. prosince. PPL plánuje prodlužování směn, nadstandardní nedělní návozy a intenzivní sobotní doručování, které bylo zavedeno již v roce 2016. Zároveň budou mít zákazníci možnost osobního vyzvednutí zásilky na PPL depech, z nichž některá budou otevřena i na Štědrý den.