Novostavba jednoho z posledních chybějících úseků D1 je největší silniční stavbou připravovanou v posledních letech.
Nabídnutá cena měla v hodnocení váhu 90 procent, zbylých deset procent připadalo na délku záruční doby. Tu Skanska stanovila na deset let.
Past na těžké kamiony nesklapla. D1 stále čeká na čipové vážení |
Silničáři nyní rozhodnutí komise rozešlou všem dvanácti uchazečům soutěže, kteří se poté mohou proti němu odvolat ve lhůtě patnácti dnů. Pokud to nikdo neudělá, mohly by stavební práce začít v červnu.
Zakázku na stavbu dálnice mezi Přerovem a Lipníkem vypsalo ředitelství už v roce 2012. O rok později ale původní tendr zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže s tím, že ŘSD v něm neposkytlo stavebním firmám dostatek času pro získání potřebných oprávnění, které po uchazečích požadovalo.
Opětovně soutěž ŘSD vypsalo loni v létě a předpokládalo, že vyjde na zhruba pět miliard korun.
V Česku na celé D1 vedoucí v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat u Přerova úsek z Říkovic do Lipníka nad Bečvou, který měří 24 kilometrů. Úsek mezi Přerovem a Lipníkem je částí této chybějící trasy.