Uvnitř je nové Polo Volkswagenem se vším všudy. Přemírou invence se interiér pochlubit sice nemůže, ergonomicky je ale velmi dobře rozvržený, a hlavně výtečně zpracovaný. Sedačky mají spíše komfortní charakter.
Pochvalu pátá generace zaslouží i z hlediska prostornosti. Nová konstrukce se příznivě projevila především místem v kabině pro cestující, zavazadlový prostor o objemu 280 litrů si od minule nijak výrazně nepolepšil.
Pět nových motorů
Kromě nového podvozku, na kterém se vozí i nynější Ibiza a který v budoucnu dostane i Fabia a Audi A1, hrají v tomto voze důležitou roli motory – tedy přesněji řečeno nové motory.
Z celkem sedmi agregátů v nabídce je pětice úplně nových. Paleta zážehových jednotek zahrnuje známý tříválec 1,2 l ve dvou výkonových verzích, osvědčenou jedna čtyřku, a především nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. Nabídka vznětových motorů je postavena výhradně na novém čtyřválci s objemem 1,6 litru, který je k dispozici ve třech výkonových verzích: 75, 90 a 105 k.
Prostřední z „tédéíček“ v praxi funguje velmi dobře, oproti předchůdcům nemá tak hrubý dieselový zvuk, velmi dobře se vytáčí, má větší rozsah využitelných otáček a je výtečně odhlučněný.
Nová přeplňovaná dvanáctistovka má podobně lineární charakteristiku, ale o poznání více točí, takže si se sportovním outfitem automobilu rozumí ještě o trochu lépe. Malý čtyřválec méně zatěžuje přední poháněnou nápravu, a navíc spolupracuje s dobře odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Sto pět koní, které ze svého objemu produkuje, stačí na udržení velmi solidní dynamiky a díky sympaticky naladěnému zvuku výfuku tak bude vyhovovat i sportovněji zaměřeným řidičům.
Polo dostalo měkčí naladění podvozku, alespoň ve srovnání s koncernovým sourozencem Ibizou je to jasně patrné. V zatáčkách se sice o poznání více naklání než sportovnější ,Španělka‘, stopu ale drží stejně výtečně a zároveň perfektně absorbuje většinu nerovností vozovky. V přímém směru vyniká mimořádnou stabilitou a působí jako o třídu větší auto. Velmi nadstandardní je i zvuková izolace podvozku.
Asi největší slabinou páté generace je řízení. Při parkování a malé rychlosti je účinnost posilovače optimální, s rostoucím tempem ale rychle stoupá a zároveň úplně mizí zpětná vazba.
Cenová politika pro tuzemský trh bude zveřejněna na nadcházejícím brněnském autosalonu, základní verze bude pravděpodobně začínat na částce kolem čtvrt milionu korun.
Pochvalu pátá generace zaslouží i z hlediska prostornosti. Nová konstrukce se příznivě projevila především místem v kabině pro cestující, zavazadlový prostor o objemu 280 litrů si od minule nijak výrazně nepolepšil.
Pět nových motorů
Kromě nového podvozku, na kterém se vozí i nynější Ibiza a který v budoucnu dostane i Fabia a Audi A1, hrají v tomto voze důležitou roli motory – tedy přesněji řečeno nové motory.
Z celkem sedmi agregátů v nabídce je pětice úplně nových. Paleta zážehových jednotek zahrnuje známý tříválec 1,2 l ve dvou výkonových verzích, osvědčenou jedna čtyřku, a především nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. Nabídka vznětových motorů je postavena výhradně na novém čtyřválci s objemem 1,6 litru, který je k dispozici ve třech výkonových verzích: 75, 90 a 105 k.
Prostřední z „tédéíček“ v praxi funguje velmi dobře, oproti předchůdcům nemá tak hrubý dieselový zvuk, velmi dobře se vytáčí, má větší rozsah využitelných otáček a je výtečně odhlučněný.
Nová přeplňovaná dvanáctistovka má podobně lineární charakteristiku, ale o poznání více točí, takže si se sportovním outfitem automobilu rozumí ještě o trochu lépe. Malý čtyřválec méně zatěžuje přední poháněnou nápravu, a navíc spolupracuje s dobře odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Sto pět koní, které ze svého objemu produkuje, stačí na udržení velmi solidní dynamiky a díky sympaticky naladěnému zvuku výfuku tak bude vyhovovat i sportovněji zaměřeným řidičům.
Polo dostalo měkčí naladění podvozku, alespoň ve srovnání s koncernovým sourozencem Ibizou je to jasně patrné. V zatáčkách se sice o poznání více naklání než sportovnější ,Španělka‘, stopu ale drží stejně výtečně a zároveň perfektně absorbuje většinu nerovností vozovky. V přímém směru vyniká mimořádnou stabilitou a působí jako o třídu větší auto. Velmi nadstandardní je i zvuková izolace podvozku.
Asi největší slabinou páté generace je řízení. Při parkování a malé rychlosti je účinnost posilovače optimální, s rostoucím tempem ale rychle stoupá a zároveň úplně mizí zpětná vazba.
Cenová politika pro tuzemský trh bude zveřejněna na nadcházejícím brněnském autosalonu, základní verze bude pravděpodobně začínat na částce kolem čtvrt milionu korun.