Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Popelka o Vánocích převálcovala všechny včetně čertů

Média

  14:34aktualizováno  18:47
PRAHA - Těšíte se každé Vánoce, až se na obrazovce zase objeví Tři oříšky pro Popelku? Většina tuto pohádku bere jako vánoční tradici, někteří ale předpovídají její blízký konec... Čísla jsou ale proti nim. Popelka byla nejsledovanější pohádkou těchto Vánoc.

Pohádka Tři oříšky pro Popelku. foto: Reprofoto

Štědrovečerní Tři oříšky pro Popelku sledovalo na Nově po 20. hodině 2 284 000 diváků starších patnácti let. Svou sledovaností vyhrála nejen na Nově, ale zvítězila i mezi všemi českými programy.

ČTĚTE TAKÉ:

Druhé místo obsadila další pohádková klasika, a to S čerty nejsou žerty. Tu na druhý svátek vánoční sledovalo na Nově 1 965 000 diváků.

Pohádka S čerty nejsou žerty (1984).

Že ale vánoční sledovanost není jen o oříškách nebo zlatých hvězdách na čelech, dokázala pohádka Peklo s princeznou. Tato televizní vánoční novinka měla v kinech premiéru v roce 2008, na Štědrý den ji ale v České televizi vidělo 1,6 milionu diváků.

Nejhůř si o Vánocích vedla Šípková Růženka, na Primě si ji pustilo jen 400 tisíc diváků. S 500 tisíci diváky se musela spokojit Sůl nad zlato.

Vysokou sledovanost na ČT měla i pohádka Anděl Páně, kterou veřejnoprávní televize vysílala v předvečer Štědrého dne. Pustilo si ji 1,3 milionu diváků včetně dětí. Pohádku Byl jednou jeden král sledovalo 985 000 diváků.

Další premiérovou pohádku, Školu princů, sledovalo na Boží hod v průměru 1,5 milionu diváků. Na pohádku navázalo finále povídkového pořadu komediálních historek Trapasy, které si nenechal ujít každý čtvrtý divák starší 15 let sedící v danou dobu u televizoru. Průměrně se dívalo 1,0 milionu dospělých.

Na Boží hod si v hrané tvorbě vysílané na Nově vybojovala prvenství komedie režisérky Marie Poledňákové Jak se krotí krokodýli. Tu sledovalo 1,6 milionu diváků starších patnácti let. Podobně jako Nova uspěla mezi diváky s televizní klasikou i Prima - pohádkou Pyšná princezna. Den před Štědrým večerem ji sledovalo 1,1 milionu lidí starších patnácti let. Podíl na sledovanosti byl v tomto případě 27,9 procenta.

Autoři: ,

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...