Jako první se v Česku objevil nápad cílený na muže. Takzvaná chlapská zásilka jim nabízí pravidelné zasílání ponožek, spodního prádla nebo balení prezervativů. Projekt vznikl během vzdělávacího programu StarCube zaměřeného na podporu startovacích firem.
Tříměsíční podnikatelské „soustředění“ zaštítilo Jihomoravské informační centrum a vtipný nápad dvou studentů ze Žabovřesk porotu okouzlil. Líheň nadějných projektů hledá talenty za finanční podpory Jihomoravského kraje, města Brna, a tamějších univerzit.
„Už od střední školy jsme přemýšleli nad různými možnostmi podnikání. Myšlenka Chlapské zásilky se zrodila po jednom tréninku florbalu. Všimli jsme si, že by se naši spoluhráči mohli lépe starat o svoje spodní prádlo a ponožky. Ale oni tím nechtěli ztrácet čas. Zjistili jsme, že někteří často nosí prádlo, dokud se nerozpadne. Hledali jsme tedy způsob, jak našim kamarádům a všem mužům pomoci,“ říká jeden ze zakladatelů Tomáš Brychta.
Chlapskou zásilku ocenila porota StarCube druhým místem a už pár dní od ostrého startu studentského projektu se začaly hlásit první desítky zájemců. Muži podle Brychty plní své zásilky hlavně spodním prádlem, ale objednávají si i věci na holení nebo kosmetiku.
Dívky láká kosmetické překvapení
Brychta společně se svým společníkem Martinem Březinou ale nejsou jediní, kteří se inspirovali úspěšným zahraničním konceptem. Zatímco Chlapská zásilka těží zejména z lenosti mužů, obdobné služby, zaměřené na jejich něžné polovičky, lákají na objevování nových kosmetických přípravků.
Zatímco pánové si svůj balíček sestaví sami, ženy naopak čekají, čím je „krabička“ překvapí. Každý měsíc pak firmy rozesílají balík, který obsahuje vzorky různého kosmetického zboží.
„Tento koncept vymysleli dvě mladé dívky z Harvardu v roce 2010. Nápad vznikl v podstatě velmi jednoduše. Kamarádky si vyměňovaly kosmetiku a zkoušely nové věci, napadlo je, že by to mohlo fungovat i jako byznys a začaly distribuovat vzorečky. Funguje to tak, že klientka vyzkouší nové věci, zároveň je překvapená, protože předem netuší, co jí poštou přijde,“ vysvětluje Zuzana Mottlová ze společnosti Senzabox.
Hit dámské blogosféry
Stejný koncept nabízí Ladybox, který se na svých stránkách prezentuje jako „první česká krabička krásy“. Výběr a složení jednotlivých balíčků se ihned stal vděčným tématem internetových chatů a dívčích blogů zaměřených na kosmetiku a módu. Amatérských recenzí jednotlivých sezonních zásilek najdete na webu desítky.
Jak nový start-up loví na internetu zákaznice |
Pravidelnou zásilkovou službu si pochvalují i samotné kosmetické společnosti, protože jejich výrobky se tak snáze dostanou do povědomí zákaznic. „Pro značky je samozřejmě výhodné vzorečky dodat, protože mají velký problém prodávat například nové produkty online. Ženy si většinou nekoupí to, co neznají,“ vysvětluje finanční ředitel Senzaboxu Libor Knappek.