Napjatá atmosféra, strkanice mezi zákazníky a nakonec i zásah policie. Tak vypadal začátek týdne ve speciálním výprodejovém obchodě spotřebního zboží, který Lidl na začátku roku otevřel v Praze–Štěrboholích.
Na videu, které koluje po sociálních sítích, jsou zachyceni zákazníci německého řetězce, jak se surově přetahují o sotva vybalené slunečníky.
„Nech to bejt!“ křičí jeden z nakupujících, několik dalších se mu krabici snaží vytrhnout z rukou. Do situace nakonec zasáhne prodavačka Lidlu, která se zvoláním „A dost!“ snaží konflikt uklidnit. Marně.
Konflikt v prodejně nejprve řešila ochranka. Na místo byla následně přivolána i Policie ČR. „Situace se poté zklidnila,“ uvedl Lidl v oficiálním vyjádření pro iDNES.cz.
„Přijali jsme oznámení o fyzické potyčce v prodejně Lidlu. Po příjezdu hlídky už na prodejně nebyl nikdo z účastníků. Událost jsme zadokumentovali, ke škodě na majetku nedošlo, takže jsme ji vyřešili na místě,“ uvedl mluvčí pražské policie Jan Rybanský.
Řetězec tvrdí, že jakékoliv projevy agresivního chování jsou pro něj nepřijatelné a přijal okamžitá opatření. „Bezpečnost našich zákazníků i zaměstnanců bereme vážně. V prodejně jsme proto již přijali opatření ke zlepšení situace, včetně posílení ostrahy v exponované dny a omezení počtu kusů na osobu,“ informovala mluvčí společnosti Eliška Froschová Stehlíková.
Jedním z důvodů konfliktu mělo být rozebírání zboží přímo z palet, ještě než se dostalo na regály. Podle Lidlu už nově probíhá vybalování zboží mimo otevírací dobu, aby ke střetům nedocházelo. „Vedení prodejny je informováno a proškoleno, jak v takovýchto situacích reagovat, například kontaktovat Policii ČR,“ uvedla mluvčí.
Obchodní řetězec tvrdí, že šlo o ojedinělou situaci, a věří, že přijatá opatření přispějí k většímu klidu na prodejně. „Aktuálně neevidujeme opakování podobného incidentu. V případě, že by zákazníci byli svědky konkrétního incidentu ohrožujícího bezpečnost, doporučujeme jej okamžitě nahlásit ostraze nebo Policii ČR,“ uzavřela mluvčí.