„Nic nám o tom neřekli,“ říká starosta městské části Praha-Libuš Jiří Koubek (TOP 09), který prý o novém P+R zjistil až od novinářů.
Řidiči se poprvé projedou po novém úseku jihočeské D3 |
Koubek zároveň tvrdí, že parkoviště má velmi špatnou návaznost na městskou hromadnou dopravu. „K autobusu je z parkoviště relativně daleko,“ popisuje starosta. „Nic to neřeší, je to jen předvolební vábnička,“ dodává s tím, že P+R vzniklo narychlo.
„Nové parkoviště, které ovšem nikdo nepostavil, a nebude sloužit jako Ride, protože návaznost na další jízdu do centra Prahy je velmi omezená,“ připojil se pražský zastupitel Václav Novotný (TOP 09). Naráží na to, že P+R nebylo nově vybudované, ale vzniklo z odstavného parkoviště.
„Hledáme všechny cesty, jak navýšit parkovací kapacity v Praze. Nepřestanu s tím jen kvůli volbám,“ reagoval náměstek pro dopravu Petr Dolínek pro server Lidovky.cz na kritiku starosty.
V Písnici vznikne 115 parkovacích míst, což je podle Koubka málo. Po dostavení metra D, které lokalitou povede, podle něj budou potřeba tisíce nových parkovacích míst.
Dálnice D4 se prodloužila o pět kilometrů. Odpoledne tam stály kolony |
Na rozdíl od předchozích P+R, která jsou u stanic metra a vlaků, se nová místa nachází u zastávek autobusů či tramvají. Radnice tak chce podle Dolínka otestovat, jestli o ně bude zájem. Pokud budou parkoviště fungovat, mohou na jejich místě vyrůst parkovací domy, které zvýší parkovací kapacitu.
Všechna tři nová P+R vznikla z odtahových parkovišť. Jsou bezobslužná a parkování je zdarma a místa čekají ještě úpravy. Například na Kotlářce u Plzeňské ulice chybí vodorovné značení,
V Praze je 16 záchytných parkovišť typu P+R, z nichž 13 vlastní Technická správa komunikací a tři pražský dopravní podnik. Dohromady tato parkoviště mají kapacitu zhruba 3000 parkovacích míst pro auta a slouží také cyklistům.