náhledy
Stavbu nové trasy metra D před časem napadl spolek Pankrácká společnost kvůli údajné podjatosti pražského magistrátu. Spolek rovněž nesouhlasí se stanicí Olbrachtova (na vizualizaci), tedy jednou ze zastávek, která by měla vyrůst ve směru z centra na jih Prahy.
Autor: METROPROJEKT PRAHA
Soupravy Pražské integrované dopravy (PID) by měly mít v budoucnu jednotný šedočervený design, a to jak na území Prahy, tak Středočeského kraje.
Autor: ČTK
Takhle bude vypadat stanice Nádraží Krč. „Chtěli jsme se vrátit k tomu prvnímu konceptu, kdy metro vznikalo. Každá linka a stanice měla svého architekta, který spolupracoval s nějakým umělcem. Tento koncept ukazuje, že naše stanice jsou jedny z nejkrásnějších na světě. V 90. letech a následném prodlužování metra na to bylo zapomenuto,“ řekl Scheinherr.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Pražský magistrát a dopravní podnik (DPP) představily vítězné návrhy výtvarné soutěže na tři z osmi plánovaných stanic metra D. Ve stanicích Nádraží Krč, Nemocnice Krč (na snímku) a Nové Dvory je objeví díla Vladimíra Kopeckého, Jiřího Černického a Stanislava Kolíbala. Na začátku stanice tak bude napsána životní funkce a od něj povede linka zobrazující například dech, srdce či nervovou soustavu, které se budou prolínat. Schodiště a další části by pak měly zdobit kruhová skleněná díla připomínající petriho misku či pohled mikroskopem.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
DPP nyní provádí geologický průzkum stavby metra D a již zažádal o stavební povolení na první úsek. Svou novou výtvarnou podobu kromě Sídliště Krč již mají i stanice Pankrác a Olbrachtova.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Výtvarník Stanislav Kolíbal řešil podobu stanice Nové Dvory (na snímku). „Moje řešení vychází z lásky ke geometrii. Používám ji už od 60. let. Tentokrát jsem si zvolil téma rovnoběžek,“ řekl Kolíbal. Ty na stěně tvoří šikmé linky či čtverce, které jsou v kontrastu s lineárním směřováním stanice. Zároveň záměrně zvolil ostrou barevnost. Kromě stěn navrhl na koncích nad eskalátory devět metrů dlouhé reliéfy, kdy dominantním prvkem prvého je kruh a druhého čtverec.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Výtvarníci pracují mimo jiné s geometrickými tvary nebo tématem lidského života, jak je vidět právě v návrhu stanice v Krči. Na podobě stanic budou dále spolupracovat s architekty jednotlivých stanic. Na středeční tiskové konferenci to řekli zástupci magistrátu, DPP, firmy Metroprojekt, Národní galerie (NG) a výtvarníci. U stanice Nemocnice Krč se Jiří Černický inspiroval lidským životem a nemocnicí. Nad nástupišti plánuje kresby a ornamenty. „Já se snažil uchopit étos přítomnosti nemocnice. Je to instituce, kde je hodně nemocných a tak dále. Já jsem to uchopil tak, že je to i místo, kde se provádí vědecký výzkum a uzdravují lidé,“ řekl.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Na vybraných dílech budou jejich autoři nadále spolupracovat s architekty stanic a architektkou metra DPP Annou Švarc. „Na prvních dvou stanicích (Pankrác a Olbrachtova) už dolaďování bylo zahájeno. Co se těchto tří stanic týče, tak jsme se viděli před dvěma týdny a proces je již v běhu,“ řekla Švarc. Na jaře a v létě budou zapracovány nové tři návrhy zapracovány do projektů.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Oproti zbylým dvěma stanicím se Nádraží Krč (na snímku) liší tím, že je povrchovou stanicí. Umělecké dílo tak ovlivňuje, že je nahlíženo zevnitř i zvenčí a zároveň na něj má vliv denní světlo. Vladimír Kopecký zvolil velké prosklené stěny s ornamenty, které se opticky rozpohybují při příjezdu a odjezdu vlaku.
Autor: facebook.com/prazskaintegrovanadoprava
Jeden z hledaných útočníků. Policie pátrá po dvou mužích, kteří koncem dubna surově napadli muže v metru na stanici Náměstí Míru. Rovněž pátrá i po dívce, která by muže mohla znát.
Autor: Policie České republiky
Cestující s rouškami.
Autor: Tomáš Vlach, Lidové noviny
Vestibul a eskalátory stanice metra B Karlovo náměstí v Praze byly 16. srpna 2019 otevřeny po rekonstrukci. Náklady na opravu jsou odhadovány na 225 milionů korun, přesná částka bude známá až po dokončení vyúčtování. Stanice byla uzavřena asi 10 měsíců. Schody jsou nyní ve zkušebním provozu, který potrvá půl roku. DPP nyní ve stanici buduje výtah pro vozíčkáře.
Autor: ČTK
Vestibul a eskalátory stanice metra B Karlovo náměstí v Praze byly 16. srpna 2019 otevřeny po rekonstrukci. Náklady na opravu jsou odhadovány na 225 milionů korun, přesná částka bude známá až po dokončení vyúčtování. Stanice byla uzavřena asi 10 měsíců. Schody jsou nyní ve zkušebním provozu, který potrvá půl roku. DPP nyní ve stanici buduje výtah pro vozíčkáře.
Autor: ČTK
Vestibul a eskalátory stanice metra B Karlovo náměstí v Praze byly 16. srpna 2019 otevřeny po rekonstrukci. Náklady na opravu jsou odhadovány na 225 milionů korun, přesná částka bude známá až po dokončení vyúčtování. Stanice byla uzavřena asi 10 měsíců. Schody jsou nyní ve zkušebním provozu, který potrvá půl roku. DPP nyní ve stanici buduje výtah pro vozíčkáře.
Autor: ČTK
“Ve svém uměleckém ztvárnění stanice Pankrác jsem se snažil, aby komplexně fungoval celek společně s detailem a chci inteligentně využít čas cestujících, kteří mají čas se zastavit při čekání na vlak,“ říká umělec Jakub Nepraš. Vizuál stanice Pankrác. Autor: Jakub Nepraš.
Autor: DPP