DPP letos v červnu zahájil geologický průzkum nutný pro stavbu prvního úseku z Pankráce do Depo písnice. Náklady na vybudování prvního úseku metra D mají být předběžně 57 miliard.
„Výpůjčka pozemků byla poslední věc nutná k tomu, abychom podali žádost o stavební povolení. Jako investor a budoucí majitel jej podá DPP, a to letos 30. prosince,“ řekl na dotaz ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). V příštím roce má být podle něj vypsán tendr na stavebníka první části trasy mezi budoucími stanicemi Pankrác a Olbrachtova.
Na základě výpůjčky bude moci podnik dané pozemky využívat. Smlouvu uzavře DPP nejen s hlavním městem, ale také s městskou firmou technická správa komunikací (TSK), která má některé z nich ve správě.
Praha zažádá do konce roku o stavební povolení pro stavbu metra D. Novela zákona umožní linku bez řidiče |
Některé pozemky byly v minulosti pronajaty třetím stranám. Město s DPP se proto domluvily, že podnik upozorní Prahu vždy 12 měsíců před tím, než daný pronajatý pozemek bude potřebovat.
Geologický průzkum je na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Praha vynaloží letos na průzkum 445 milionů korun.
V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.