„Připravujeme i velké investice do tramvajových tratí. Kromě prodloužení tratě z Divoké Šárky do zastávky Dědinská za 890 milionů korun a z Barrandova do Slivence za 690 milionů korun do roku 2021 to jsou výstavby dvou tramvajových smyček,“ řekl Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva DPP. Tramvajová trať bude prodloužena taky z Modřan do Libuše, nová smyčka vznikne na Zahradním městě a u zastávky Depo Hostivař. Kromě toho DPP postaví novou vozovnu v Hloubětíně.
Blíž k letišti
Nová tramvajová trať Divoká Šárka – Dědinská má za cíl nabídnout obyvatelům sídliště Na Dědině přímé spojení nejen k metru, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v rámci Prahy 6 a dále i do centra Prahy. V novém úseku o délce 2,3 km je navrženo pět párů nových tramvajových zastávek. Cestující se tak můžou tramvají dostat blíže k Letišti Václava Havla.
„Cílem stavby je rozšíření trvale udržitelné a ekologicky výhodné tramvajové dopravy. Tramvajová trať také přinese sídlišti benefit v podobě kapacitnějšího dopravního prostředku s možností pestřejší směrové nabídky dopravního spojení, kdy spoje nebudou končit jen u nejbližší stanice metra,“ řekla pro Lidovky.cz mluvčí DPP Hana Pohanová.
Vozovna Hloubětín
Dopravní podnik podle Pohanové již před pěti lety při provozní kontrole odhalil deformaci střechy vozovny v Hloubětíně. „Vykazovala závažné vady, kvůli kterým musela být provizorně podepřena a od ledna 2018 musela být hala uzavřena,“ dodala Hana Pohanová. DPP tak nucenou rekonstrukci využije k tomu, aby zde vznikla stavba s menší energetickou náročností a šetrnější k životnímu prostředí. Nově v Hloubětíně vznikne hala oprav a odstavů tramvají, ze stávajících budov bude zachovaná hala myčky tramvají a hala se soustruhem pro údržbu kol.
Právě výstavba nové vozovny by měla být prvním počinem z plánovaného rozvoje tramvajových tratí. „Je nejpravděpodobnější, že jako první zahájíme výstavbu vozovny v Hloubětíně, kde budou práce trvat několik let. Jako projekt, jenž bude nejdříve dokončen, se nyní jeví smyčka Zahradní Město, kterou chceme zprovoznit společně s novou železniční stanicí,“ dodala Pohanová. Stavba nové vozovny v Hloubětíne bude stát přes 1,6 miliard korun.