Praha zvažuje zavedení mýtného pro auta, chce začít silnicemi první třídy. Řidiči by platili desetikoruny denně |
Ve středu to sdělila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Dosud se v úseku mohlo jezdit až sedmdesátikilometrovou rychlostí. Na změnu upozornil deník Blesk.
„Na základě žádosti města jsme požádali odbor pozemních komunikací a drah magistrátu o změnu rychlosti z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu,“ uvedla Lišková.
Od sjednocení rychlosti na všech úsecích magistrály si město slibuje, že provoz v době dopravní špičky bude plynulejší. „Z hlediska bezpečnosti očekáváme, že opatření přinese její zvýšení, případné následky dopravních nehod budou nižší,“ uvedla mluvčí. Rychlost byla snížena také kvůli plánované výstavbě chodníku z Vinohradské třídy k hlavnímu nádraží.
Jak by mohla vypadat pražská magistrála? Více zeleně i méně parkovacích míst |
Změna má také snížit hladinu hlukové zátěže, a to až o 2,4 decibelu. Kvůli hluku byla rychlost omezena v minulosti například i v ulici V Holešovičkách nebo ulici 5. května ve směru do centra. Původní sedmdesátka zmizela v minulosti i z Nuselského mostu.
Nové značky nejsou potřeba
Nové značky se na magistrále kvůli snížení rychlosti umisťovat nebudou. „Nachází-li se komunikace uvnitř města, vždy platí nejvyšší povolená rychlost 50 kilometrů za hodinu, pokud není uvedeno jinak,“ uvedla mluvčí.
Před několika měsíci město snížilo nejvyšší rychlost také v části Liberecké ulice, která navazuje na ulici V Holešovičkách. Zde byly podle deníku Blesk umístěny pro řidiče informační cedule, aby zpomalili.
Praha vypíše tendr na projekt dopravního terminálu na Smíchově. První vyroste parkovací dům s autobusy na střeše |
Změny na magistrále kritizovali někteří opoziční zastupitelé. Podle předsedkyně zastupitelů ODS Alexandry Udženiji má město přijímat opatření, která budou účinná a srozumitelná. „Současný chaos v dopravě, nelogické snižování rychlosti na magistrále motivované pouze skrytým výběrem pokut a snahy o zavedení mýtného na nedokončeném městském okruhu mezi taková opatření rozhodně nepatří,“ uvedla na svém facebookovém profilu. Podobně reagoval zastupitel Radomír Nepil (ANO).
Chytrá auta ohlídají i řidiče. Budou vyhodnocovat, zda se řidič nekouká do mobilu |
Jediným úsekem, kde mohou řidiči jet na magistrále rychleji, je nyní ulice 5. května mezi Pankrácí a Chodovem. Před několika roky tam bylo zrušeno úsekové měření rychlosti a byla tam umístěna značka vyznačující silnici pro motorová vozidla. Na ní je ze zákona povolena rychlost 80 kilometrů v hodině, proto ani tam není třeba podle TSK umístit značku s nejvyšší povolenou rychlostí.