Pro trolejbus (nebo přesněji dynamický elektrobus) SOR TNB 12 město vybudovalo trolejové vedení v kopci v ulici Prosecká. Troleje měří zhruba kilometr směrem do kopce a kolem 600 metrů směrem dolů. Zbytek cesty absolvuje elektrobus na baterii.
Trolejové vedení, ke kterému se trolejbus připojí, citelně zvýší jeho dojezd, protože cesta do prudkého kopce by jinak rychle vybíjela baterii. Ta se bude kromě elektrifikovaného úseku dobíjet také na konečné stanici na Palmovce přes takzvanou “dobudku”.
V první vlně bude na lince jezdit 12metrový vůz, později přibude i 18metrová kloubová verze. Pokud se trolejbusy osvědčí, zváží DPP elektrifikaci celé linky 140, které vede z Palmovky do Čakovic. Jak dlouho bude úvodní fáze trvat, není zatím jasné. Drážní úřad, pod který trolejbusová doprava spadá, povolil zkušební provoz do konce října příštího roku.
Na Palmovce se zároveň budou dobíjet i elektrobusy SOR NS 12, které začnou jezdit na linkách 109 a 239. Elektrifikaci DPP plánuje také na lince 207, na kterou by v ranních špičkách mělo vyjet 14 elektrobusů.
Dolínek otevřel ‚nové‘ P+R parkoviště. Předvolební vábnička, říká starosta Libuše, kterému o tom neřekli |
První elektrobus DPP nasadil v roce 2011. Další vozy pak v letech 2014 a 2015, kdy nasadil elektrobus SOR/Cegelec EBN 11, který během dvou let najezdil v Praze 144 tisíc kilometrů. Vyšší náklady na jeho pronájem a výstavbu infrastruktury podle DPP vyrovnala úspora za naftu.
Zkušební provoz trolejbusu zahájil DPP symbolicky v den ukončení provozu posledního trolejbusu v roce 1972. Dobu připomněl historický vůz Tatra T400, který se po novém trolejovém vedení také projel.