Za prioritu tento záměr – už řadu let zanesený v územním plánu metropole – označil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Stalo se tak při čtvrtečním jednání s vedením Městské části Praha 12, v níž se Modřany nacházejí.
Nejde o jediný příslib. Za prioritní úkol považuje i to, aby z Modřan tramvaje pokračovaly i jižním směrem - do pražských Komořan. Obě prodloužení vedou milou shodou okolností do míst, v nichž sídlí Český hydrometeorologický ústav. To však se záměrem pro Libuš a Komořany pochopitelně nijak nesouvisí.
Prahu láká dražší varianta. Metro D bude bez řidiče a se stěnou proti sebevrahům |
Hotovo může být poměrně brzy. Dopravní podnik, minimálně u bezmála dvoukilometrového prodloužení do Libuše, počítá s dokončením první části k ulici Novodvorská v letech 2017 či 2018.
Není tedy času nazbyt. „Konečné rozhodnutí by proto mělo padnout v řádu týdnů,“ řekl pro Lidovky.cz náměstek Dolínek. A to platí pro obě trasy, libušskou i komořanskou.
Následovaly by práce na podkladech pro získání územního rozhodnutí. Pak je na řadě stavební povolení, sehnání potřebného balíku peněz – v tomto případě zhruba 430 milionů korun (podle cen z roku 2012) – a v neposlední řadě i samotné postavení trati.
„Obě investice přinesou zásadní zlepšení dopravní obslužnosti v této části města, která se velmi dynamicky rozvíjí,“ dodal náměstek Dolínek. Politické rozhodnutí bude především na něm.
Zatímco u prodloužení do Komořan není k dispozici příliš informací, plán pro koleje do Libuše je poměrně podrobně zpracovaný už řadu let. Souvisí totiž s výstavbou metra D, na jehož trase je mimo jiné zastávka Libuš.
K tamější zastávce podzemní dráhy budou směřovat tramvajové soupravy z Modřan. Půjde celkem o čtyři páry zastávek rozložených do 1,8 kilometru dlouhé trasy. Potíž je v tom, že „déčko“ se rozjede nejdříve v roce 2023.
Tak dlouho už ale nikdo čekat nechce a trať se podle všeho začne stavět mnohem dříve. Byť zatím jen k ulici Novodvorská, jak stojí v plánech pražského dopravního podniku. Tedy opět do hustě obydlené části Prahy.
„Vybudování odbočení tratě z Novodvorské ulice ke stanici metra Libuš, s umístěním přestupních zastávek a tramvajové smyčky, by následovalo až výhledově - v časové vazbě na postup výstavby metra. Na něm závisí uvolnění prostoru pro stavební objekty konečného úseku tramvajové tratě,“ dodal mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
KDE JEŠTĚ (MOŽNÁ) PŘIBUDOU KOLEJE
|