Úterý 7. dubna 2020svátek má Heřman, Hermína 18 °C jasno Předplatné LN
Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Beran 25.3.2020 22:41

Hlásím, že výjimka pro kamionovou dopravu je na prd, když vlády postižených zemí zaškrcují ekonomiku zavíráním obchodů a provozů, které se nepodílejí na výrobě a prodeji potravin, léků a ochranných pomůcek. Když se nic dalšího nevyrábí, není už moc co vozit. O náhradě škody od státu ani nepřemýšlím, pomoct si budeme muset sami.

V. Kain 25.3.2020 22:59

To přemýšlíte dobře,protože tato vláda vás má tak akorát u řiti.Kdo nebude škodný budou Babišovi firmy.To mu Alenka z říše divů pohlídá.

T. Beran 25.3.2020 23:27

Penam jede, ale s kytkama je to prý slabší. :-)

H. Dostálová 26.3.2020 0:16

Každý o něco přijde. Když jenom o peníze, je to lepší, než o zdraví nebo hůř. Co byste chtěl? Aby stát platil všechno? A z čeho? Ani státní pokladna není bezedná.

T. Beran 26.3.2020 0:31

Já, milá paní Dostálová, cítím odpovědnost za 60 zaměstnanců, kteří kvůli drastickým vládním opatřením přicházejí o práci. Když budete číst pozorněji, zjistíte, že od státu, kterému naše firma odvádí každý rok 20 M na daních, nic neočekávám, a počítám s tím, že si budeme muset pomoct sami. Ale přivítal bych, kdyby běžela výroba i v jiných oblastech, než jen v potravinářství a zdravotnictví. Pak totiž mj. můžeme plnit i tu státní pokladnu.

J. Svárovský 26.3.2020 0:49

Pane Berane, to, že od státu nic neočekáváte, je Vaše věc. Stát se snaží v rámci možností pomoci i takovým firmám, o které píšete. Bude refundovat část mzdy zaměstnanců, zajišťovat úvěry. Jak rychle se potom rozeběhne ekonomika, to je velkou otázkou, na kterou Vám dnes nikdo solidně nemůže odpovědět a ani vláda sama o sobě to nemůže zcela zachránit, i kdyby se snažila sebe více, což jí ani nelze upřít. Ta je zde v roli obrazně řečeno něco jako hasiče, aby zabránila větším škodám. V tak velkém množství nemůže nic jiného dělat. Vláda sama o osobě výrobu nezastavuje. Naopak chce, aby výroba běžela. Zastavuji jí některé firmy samy. Něco jiného je opatření ve vztahu ke službám. Tam jsou tvrdé restrikce navržené epidemiology. Ale při pohledu na stav Itálii zcela odůvodněné a pochopitelné. Takže jsme v tom všichni.

T. Beran 26.3.2020 1:06

Pane Svárovský, refundace mezd se týká zaměstnanců státem uzavřených provozoven. Kamionová doprava má výjimku. My naopak máme jezdit dál, abychom mohli zajistit zásobování. Bohužel ale není čím zásobovat. Polovina našich kamionů už stojí. Já si nestěžuji a protože si našich zaměstnanců vážím, budeme se o ně starat, dokud to půjde. Vláda výrobu nezastavuje, ale uzavřením jiných obchodů než potravinových způsobila zastavení prodeje, a tím pádem i výroby všeho ostatního. Takže v důsledku ekonomiku zaškrtila víc, než si asi přála. Nutno dodat, že samozřejmě není jediná. My jezdíme hlavně do Španělska, kde je zavřené téměř vše. Ale souhlasím, jsme v tom všichni. A věřím, že to zvládneme i bez pomoci vlády.

J. Svárovský 26.3.2020 1:15

Díky za ruzumnou odpověď. Ale na druhou stranu, kamioňáci v době krize vykonávají velký kus práce a ne v právě lehkých podmínkách. Tak pokud to půjde, tak by i tomuto oboru měla refundovat mzdy nuceně odstavených lidí a podržet firmy nad vodou, či částečně hradit vzniklé škody např. horší propustnosti hranice. Nejsem z oboru. Vy byste to dokázal vystihnout lépe. Myslím, že si to kamioňáci zaslouží.

T. Beran 26.3.2020 1:55

Řeknu Vám to takhle: kamiony jsou obecně považovány za zlo a jejich řidiči za odpad společnosti, který je neužitečný a jenom brání předjíždění. Já se s nimi samozřejmě zlobím celé dlouhé roky, ale teď jsem na naše řidiče hrdý, protože navzdory katastrofálnímu nedostatku ochranných pomůcek (a to jsme pro ně začátkem března stačili koupit cca 100 respirátorů) vyrážejí celou dobu bez obvyklého remcání do zemí, které jsou postiženy daleko více než ČR. Jedou tam a doufají, že si domů něco nezanesou. A vidím, že nic navíc za to neočekávají, jen trochu toho uznání a úcty. R^

T. Beran 26.3.2020 1:14

A promiňte ještě dotaz: Vy byste si vzal úvěr na to, abyste zaplatil zaměstnancům mzdu za dobu, kdy firma neposkytuje žádné služby a ani nic neprodukuje? Takový úvěr byste totiž musel splatit Vy, ne zaměstnanci...

J. Svárovský 26.3.2020 1:20

Ale nikdo úvěr nikomu nenutí, ale umožňuje lepší podmínky úvěru. Samozřejmě zkalkulovat si to musí každý sám. Nakonec o tom podnikání je.

T. Beran 26.3.2020 1:32

Máte pravdu. Je to jen nabídka úvěrů v objemu 100 mld korun se státní garancí do výše jednoho bilionu korun. Povinnost čerpat není. Já bych přivítal spíše prominutí silniční daně, daně z příjmu, odklad záloh o několik měsíců, refundaci mýta apod. Stálo by to méně a pomohlo více. Z mého úhlu pohledu.

J. Svárovský 26.3.2020 1:41

Tohle, co uvádíte, je vyloženě spccifikum Vašeho oboru, každý obor má jiná specifika. Vláda nemůže reagovat na vše a do podrobnosti. Mohou dát pouze obecné možnosti. Vaši zástupci si to budou muset s někým ve vládě projednat. Asi musíte začít na Min. dopravy

T. Beran 26.3.2020 1:56

Souhlas.

J. Procházka 26.3.2020 7:38

Já bych přivítal spíše prominutí daně z příjmu, odklad záloh o několik měsíců - svárovský, to je podle tebe specifikum “kamiónů”? To ty potom specifikum na .....


Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Španělští zdravotníci přiváží jednu z madridských seniorek do hotelu, ve kterém... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...