Pondělí 21. června 2021svátek má Alois 30 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Prazdroji loni klesl prodej piva na 11 milionů hektolitrů. Pandemie postihla export vlajkového ležáku

Plzeňský Prazdroj, tradice a symbol českého pivovarnictví. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plzeňský Prazdroj, tradice a symbol českého pivovarnictví. | foto: Plzeňský PrazdrojLidovky.cz

PLZEŇ Plzeňský Prazdroj prodal loni v době pandemie koronaviru v Česku i v zahraničí téměř 11,2 milionu hektolitrů svých piv, meziročně o 4,2 procenta méně. Prodej piva v zahraničí ale meziročně vzrostl o jedno procento na 4,52 milionu hektolitrů. Pivovar zveřejnil počátkem března výsledky loňských prodejů v ČR, které meziročně klesly o osm procent na 6,69 milionu hektolitrů.

Také v cizině se snížily prodeje piva v tancích a sudech, ale zájem o balené pivo vzrostl o 17 procent, mnohem víc než v tuzemsku, řekl generální ředitel Grant Liversage.

Čistý export Prazdroje bez licenční výroby v zahraničí loni vzrostl o 1,5 procenta na 1,82 milionu hektolitrů. „Nejsilnějšími obchodními teritorii pro nás zůstávají Slovensko, Německo a Polsko,“ uvedl manažer exportu Jiří Soukup. Celkový objem, který pivovar prodává v cizině, je součtem vyvezeného piva a piva vyrobeného v zahraničních licencích. 

„V tomto případě se jedná jen o Velkopopovického Kozla, jehož prodeje v licenci loni zůstaly na úrovni roku 2019 v objemu 2,7 milionu hektolitrů,“ řekl dnes mluvčí plzeňské pivovarnické skupiny Zdeněk Kovář.

Obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka.
Plzeňské a další čepovaná piva mají v hospodách těžký život. Podíl prodeje...

Export ležáku Pilsner Urquell, který se vyrábí pouze v Plzni a odtud se vyváží do více než 50 zemí světa, koronavirová krize postihla výrazně, jeho vývoz klesl o 6,3 procenta na 1,1 milionu hektolitrů. Celkem se tak loni prodalo v ČR i ve světě 2,4 milionu hektolitrů plzeňského ležáku, tedy zhruba o deset procent méně než v roce 2019. 

„Dlouhodobě dbáme na to, aby se Pilsner Urquell za hranicemi prosazoval zejména v hospodách a restauracích, kde jsme před koronavirem masivně školili výčepní, aby se dokázali o pivo správně postarat a dopřát zahraničním milovníkům piva stejný zážitek jako mají tuzemští pivaři. V tom pokračujeme také po dobu pandemie, i když jsme všechno ve valné většině museli přesunout do on-line prostředí,“ řekl Kamil Růžek, obchodní sládek Prazdroje pro exportní trhy.

Celkové loňské výsledky odrážejí podle Liversage unikátnost české pivní kultury s vysokým podílem čepovaného piva. Omezení gastroprovozů proto domácí trh výrazně poznamenalo . „Naopak v zahraničí dominuje mnohem víc balené pivo, a covid proto na export neměl takový vliv. Když ale vezmu všechny naše prodeje doma a v zahraničí za rok 2020 jako jeden celek, tak vidíme, bohužel, celkový pokles o 4,2 procenta,“ dodal.

Žijeme v internetové totalitě, říká herní vývojář Daniel Vávra

Adam Vojtěch | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Pokládat designéra počítačových her Daniela Vávru za nudného „ajťáka“ žijícího v zajetí čísel by byl fatální omyl....

Boj o cukr. Pravda a mýty o nízkosacharidové dietě s docentem Cipryanem

Adam Vojtěch | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nízkosacharidová strava je dnes možná nejpopulárnější dietou. Jde ale o zdravý a efektivní způsob hubnutí? Výzkum v...

Přehled pravidel cestování. Podmínky a ceny testů na covid se v Evropě různí

Adam Vojtěch | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Dovolená do evropských destinací se vlivem koronavirových omezení prodraží. Při cestování turisté budou muset vzít v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!