Sobota 22. ledna 2022, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Pražský Dopravní podnik opraví tratě v Nuselské, U Plynárny a Vršovické

Ekonomika

  11:09
Pražský dopravní podnik (DPP) chystá opravu tramvajových tratí v Nuselské ulici, U Plynárny a ve Vršovické. Pokračovat by měla příprava stavby tratě z Barrandova do Slivence. Vyplývá to z rozpočtu hlavního města na rok 2016. Na všechny stavby by mělo z rozpočtu jít 338 milionů korun. Loni DPP zrekonstruoval tratě například v Bělehradské ulici v Praze 2.

V Praze kvůli kalamitě vůbec nejezdí tramvaje foto:  Michal Šula, MAFRA

Rekonstrukce trati v Nuselská a U Plynárny se uskuteční v úseku od křižovatky ulic Nuselská s Táborskou a Vladimírovou až ke křižovatce ulic U Plynárny a Chodovská. „Celková délka úseku rekonstruované tramvajové trati činí cca 2600 metrů,“ píše se v důvodové zprávě rozpočtu.

V rámci rekonstrukce trati bude upraveno trakční vedení a vyměněna bude také celá trať, která je usazena ve starých a nevhodných panelech. Celkové náklady by měly být podle dokumentu 226,2 milionů korun.

Další investice se dopravce chystá investovat do opravy trati ve Vršovické ulici. „Po dokončení první etapy mezi ulicemi Na Zámecké a Minská pokračuje její druhá etapa v úseku Minská - Moskevská,“ píše se v materiálu. Dodavatele má DPP vybraného také na třetí etapu oprav Vršovické v úseku mezi Minskou a Kubánským náměstím, která by se měla uskutečnit příští rok na podzim.

Praha bude příští rok pokračovat také v přípravě zamýšlené výstavby tratě z barrandovského sídliště směrem na Slivenec. Celkové náklady výstavby se mají vyšplhat až na 609,5 milionu korun. Trať by měla měřit asi 1,5 kilometru korun a mají na ní být tři páry zastávek - Kaskády, Holyně a Slivenec. Trať by mněla být v co nejdelším úseku mezi kolejemi zatravněna. Kdy přesně by ale ke stavbě trati mohlo dojít, není z dokumentu jasné.

Dopravní podnik v loňském roce opravil zhruba 23 kilometrů tramvajových tratí. Jedna z nejvýznamnějších rekonstrukcí se udála na Bělehradské ulici, kde byla nejen opravena trať, ale i vozovka a most přes Botič. Ulice byla kvůli opravám uzavřena několik měsíců.

Autor:

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

Opět jsme to roztočili: Ohlédnutí za Vánočním kolotočem v roce 2021
Opět jsme to roztočili: Ohlédnutí za Vánočním kolotočem v roce 2021

Vánoční kolotoč se stal nedílnou součástí eMimina. Letos si už po třinácté naše uživatelky vzájemně poslaly dárečky, které opět udělaly velkou...

Mohlo by vás zajímat