Pondělí 26. července 2021, svátek má Anna
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Ekonomika

Prémiová móda v těžké krizi. Místo obleků či kostýmků teď Češi kupují přes internet bačkory a tepláky

Prázdné obchodní centrum v Brně. | foto: Patrik Uhlíř, MAFRA

Doporučujeme Premium
Praha - Nad českou prémiovou módou se stahují mračna. Při práci z domova zkrátka nikdo nepotřebuje nový oblek nebo šaty. Přitom právě podzimní sezona je pro prodejce klíčová. Majitelé značek přicházejí o miliony korun, propouštějí zaměstnance a ruší expanze do zahraničí.

„Chtěli jsme jít do Německa, dělali jsme si průzkum o tom, co tam lidé nosí, kolik to stojí a jak to funguje. Došli jsme k závěru, že je to pro nás atraktivní země. Je to ale o investicích, které jsme museli zastavit. Teď je těžké plánovat,“ řekl serveru Lidovky.cz Michal Mička, majitel značek Pietro Filipi, Kara a Etam. Přes internet teď prodá asi jenom desetinu toho, co běžně v kamenných prodejnách. Už během jara přišel asi o dvě stě milionů korun, nyní jsou to další desítky milionů za měsíc.

Přečtěte si celý článek a veškerý další obsah na Lidovky.cz s iDNES Premium

Akční nabídka první měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně. Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte předplatné? Přihlaste se a čtěte dál.

LETNÍ SOUTĚŽ: Už jste navštívili Archeopark Chotěbuz?
LETNÍ SOUTĚŽ: Už jste navštívili Archeopark Chotěbuz?

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Kam vyrazit tento týden? Navštivte třeba Archeopark Chotěbuz.