130 let

Prázdné obchodní centrum v Brně. | foto: Patrik Uhlíř, MAFRA

Premium

Doporučujeme

Prémiová móda v těžké krizi. Místo obleků či kostýmků teď Češi kupují přes internet bačkory a tepláky

Ekonomika
  •   5:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Praha - Nad českou prémiovou módou se stahují mračna. Při práci z domova zkrátka nikdo nepotřebuje nový oblek nebo šaty. Přitom právě podzimní sezona je pro prodejce klíčová. Majitelé značek přicházejí o miliony korun, propouštějí zaměstnance a ruší expanze do zahraničí.

„Chtěli jsme jít do Německa, dělali jsme si průzkum o tom, co tam lidé nosí, kolik to stojí a jak to funguje. Došli jsme k závěru, že je to pro nás atraktivní země. Je to ale o investicích, které jsme museli zastavit. Teď je těžké plánovat,“ řekl serveru Lidovky.cz Michal Mička, majitel značek Pietro Filipi, Kara a Etam. Přes internet teď prodá asi jenom desetinu toho, co běžně v kamenných prodejnách. Už během jara přišel asi o dvě stě milionů korun, nyní jsou to další desítky milionů za měsíc.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lenka D. Jančarová
  • Vybrali jsme pro Vás