Některé modré zóny se změní na smíšené, v nichž mohou zaparkovat i přespolní řidiči. Nyní v modrých zónách mohou zastavit pouze rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet.
ČTĚTE TAKÉ: |
Modré zóny se na smíšené změní tam, kde nejsou naplněny rezidenty, taková místa vyberou radnice. Místa pro místní obyvatele prý ubývat nebudou. O kolik budou levnější karty určené pouze pro okolí bydliště, zatím není jasné.
O počtu volných míst v oblastech chce město řidiče informovat například prostřednictvím chytrých telefonů. Informace o volných místech by správa komunikací sbírala například pomocí čidel v silnicích.
Město chce změnit i systém postihu řidičů. Zatímco nyní špatné parkování řeší Praha a odvolacím orgánem je ministerstvo dopravy, v budoucnu by pokuty měly ukládat radnice a odvolacím orgánem má být magistrát.
Pilotní program chce město spustit na přelomu srpna a září letošního roku v Praze 4, 5, 6 nebo 8. Kolik bude zavedení nových zón stát, není jasné.
Správcem systému bude Technická správa komunikací (TSK). "TSK dnešním dnem dostává úkol vypracovat studii a vypsat výběrové řízení na provoz zón. Domnívám se, že je to krok správným směrem, aby to řešila právě TSK," řekl Nouza.
První parkovací zóny se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V současné době platí zóny pouze v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nově by měly být pravděpodobně v oblasti uvnitř městského okruhu, přesně území ale ještě vymezeno není. Vlastní regulaci parkování chystají také radnice Prahy 5 a 8. V Praze 8 by měla platit od prvního čtvrtletí 2014, v Praze 5 zatím datum stanoveno není.