Globalizace je na postupu, Evropa přijde o svůj nejslavnější off-road. Land Rover Defender příští generace by se měl nejlépe prodávat v Asii, a tak se tam bude také vyrábět. Do Evropy si ho budeme nechávat vozit. V případě silnějšího zájmu chce Land Rover na starém kontinentu pouze montovat auta z dílů dovezených z Indie.
Plány automobilky rozkryl sám Ratan Tata, šéf skupiny Tata, která Land Rover vlastní. Cílem indického výrobce je snížit cenu Defenderu na minimum i za cenu jistých kompromisů v kvalitě. Evropané si bohužel užijí spíš těch kompromisů, dovézt sem auta z Indie nebude laciné, byť by byla rozebraná.
Udržet ceny na uzdě pomůže další plán Tata Motors. Výrobce postaví dve totožné motorárny, jednu ve Wolverhamptonu a druhou v indickém městě Pune, které budou schopné vyrábět ty samé jednotky včetně těch pro příští Defender. Pohonná ústrojí evropských verzí by se proto měla vyrábět v Británii.
Zybtek auta dostane na starost linka Tata Motors v Pune, kde se už dnes vyrábí crossover Tata Aria. Jeho příští generace zřejmě bude blízkou příbuznou Defenderu, přinejmenším pod panely karoserie. Shodné by mohly být třeba nápravy. Co se platformy týče, zatím stále nemáme přesné informace. Land Rover nový Defender teprve koncipuje, vývoj se naplno rozběhne letos. Nejpravděpodobněji však vypadá nasazení odlehčené architektury modelů Discovery a Range Rover Sport.