Nový Sports Tourer má upozornit na její dynamické tvary, dnes tak módní. Přesto nový model láká také objemným kufrem. Tohle auto je totiž velké, dokonce jde o nejdelší kombi nižší střední třídy. Oproti předchůdci se praktičtější varianta nové Astry prodloužila o více než osmnáct centimetrů, a přerostla tak první dvě generace Vectry Caravan, auta spadajícího do střední třídy.
Další zajímavostí je samotný vznik tohoto vozu. Byl totiž navržen virtuálně a jeho uvedení do výroby neprovázely žádné prototypy. Jinými slovy přešel z počítače rovnou na výrobní linku. Přesto v reálu vypadá lépe než na fotografiích. Což lze hodnotit jako úspěch.
Zavazadla: 1550 litrů
Pro Opel je tahle verze důležitá, vždyť každá čtvrtá prodaná Astra dnes již minulé generace byla z řady kombi. Nástupce má slušný kufr o základním objemu rovných pěti set litrů, po odklopení sedáků zadních sedaček a sklopení jejich opěradel se kapacita zavazadlového prostoru zvětší na maximálních 1550 litrů. Tou dokonce o dvacet litrů překonává větší kombi Insignia Sports Tourer.
Zadní opěradla Astry ST lze také "shodit" jednoduchým zatažením za příslušné páčky v kufru. Pak sice neudělají rovnou plochu navazující na dno kufru, jen trochu šikmou, ale k rychlému převozu delších věcí to stačí.
Samotná kabina už je stejná jako v "krátké" Astře. Tedy lehce nadprůměrně prostorná a na pohled líbivá, ovšem se středovou konzolou plnou malých nepřehledných tlačítek, ve kterých se je třeba zorientovat.
Spotřeba podle stylu
I za volantem se nové kombi chová jako "krátká" Astra. Má stejný podvozek s předním zavěšením MacPherson a vzadu klasickou vlečenou nápravou, avšak ustavenou Wattovým přímovodem omezujícím náklony v zatáčkách. A funguje to překvapivě dobře.
Zkoušené auto mělo navíc adaptivní tlumiče za příplatek dvacet tisíc korun nabízející výběr ze tří režimů: normálního, komfortního nebo sportovního. S nimi se auto uspokojivě přizpůsobí většině druhů silnic. Kombi má také lepší rozložení hmotnosti než hatchback a při rychlé jízdě překvapí svými schopnostmi. Svezení naopak kazí stále uměle působící řízení s elektromechanickým posilovačem, takže z volantu o situaci předních kol takřka nic nezjistíte.
V kombi se také objevila lákavě vypadající přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka spojená se šestistupňovou převodovkou a výkonem 140 koní. Realita už tolik radostná není. Motor je třeba vytáčet, jinak se nezdá tak silný, jak čísla slibují. Částečně i kvůli zpomaleným reakcím na plynový pedál, což je daň za nízké emise.
Stejně jako u všech nových malých silných benzinových motorů je spotřeba i tohoto vozu velmi citlivá na styl jízdy. Na uváděná čísla zapomeňte, ve skutečnosti se spotřeba pohybuje mezi sedmi a deseti litry na 100 kilometrů. Podle tíhy řidičovy pravé nohy. Ale nevadí, Opel pro své nové kombi Astra nabízí výběr ze sedmi motorů. Včetně klasických atmosférických benzinů a opravdu úsporných turbodieselů.
Astra Sports Tourer má své chyby, ale celkově jde o jedno z nejlepších aut své třídy. Hlavně pokud jde o design.
Srovnání s konkurencí:Opel Astra ST 1,4 Turbo: |