U kalhotek sílí trend tzv. brazilek a bokových kalhotek, dříve oblíbená tanga už nejsou zdaleka tak populární,“ uvedla Andrea Burgerová z e-shopu Zoot.cz.
Podle Veroniky Kovaříkové z řetězce C&A Moda je nejvíce preferovaným materiálem bavlna, její podíl na prodejích neustále stoupá. „Muži jsou konzervativní a zůstávají u klasických barev - převážně černé a bílé. Ženám se kromě těchto dvou základních barev letos nejvíc líbí lososová a světle modrá,“ dodala Kovaříková.
Muži mají nejradši boxerky
U mužského spodního prádla se podle Burgerové trendy příliš neprojevují, nejoblíbenějším střihem jsou boxerky, z barev dominují černá, modrá, bílá či šedá. „Je zajímavé, že muži jsou často věrni jednomu brandu a mají větší zájem o prémiové značky, čímž se zvyšuje i ochota utratit více peněz za pánské spodní prádlo,“ dodala.
Jsme takoví, jaké prádlo nosíme. V kurzu jsou slipy a vysoké kalhotky![]() |
Podle studie Fashion report, který mapovala českou a slovenskou módu, jsou české ženy ochotny zaplatit za podprsenku v průměru 264 korun za měsíc a 153 korun za kalhotky. Muži vydávají za trenky či slipy v průměru 184 korun za měsíc. Na Slovensku jsou tyto částky podstatně vyšší, tamní ženy dají za podprsenku v průměru 336 korun a muži za trenky 220 korun.
Přes internet se v ČR prodává hlavně dámské prádlo. „Téměř celý rok jsou nejprodávanější dámské podprsenky, vyjma vánoční sezony. To dominují v prodejích pánské boxerky, zhruba dvojnásobně oproti podprsenkám. Na základě toho se dá předpokládat, co nachází muži od partnerek pod stromečkem nejčastěji,“ uvedla Alexandra Čermáková ze srovnavače cen Heureka.cz.