Sobota 28. května 2022, svátek má Vilém
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Radlická radiála zhorší kolony u Barrandovského mostu, tvrdí studie. Pomohl by další most

Ekonomika

  11:12
Praha - Zprovoznění Radlické radiály v Praze způsobí výrazné dopravní komplikace v napojení plánované silnice na městský okruh a Barrandovský most. Vyplývá to ze studie zpracované ČVUT, na kterou upozornil spolek Iniciativa za zlepšení Radlické radiály.

Nájezd ze Strakonické na Barrandovský most. foto: Pražská integrovaná doprava

Studie navrhuje rozšířit napojení radiály na okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most a postavit nový most přes řeku, který by vytvořil nové spojení se Strakonickou v oblasti Velké Chuchle. Projekt radiály je nyní v územním řízení. Vyjádření magistrátu ČTK shání.

Starosta Prahy 5 chce změnit projekt Radlické radiály. Má se předělat tak, aby vyhovoval místním

Podle studie, kterou si objednalo minulé vedení magistrátu, je Barrandovský most již nyní přetížen a přivedení dalších aut bez dalších opatření zhorší kolony v Dobříšské ve směru na Barrandovský most a na samotné nové radiále. Kvůli zahlcení by musel být zřejmě pravidelně uzavírán jeden či oba tunely, které mají na nové komunikaci vzniknout. To bude znamenat, že se auta uzavřeným tunelům vyhnou a budou jezdit opět přes obytnou zástavbu, odkud je má nová radiála odklonit. K tomu podle Iniciativy za zlepšení Radlické radiály svádí i navržené řešení některých křižovatek.

„Nemá smysl, aby město utratilo 14 miliard korun za stavbu v podobě, která může způsobit kolaps dopravy na městském okruhu. Považujeme proto za nezbytné, aby se projekt radiály přepracoval,“ uvedl Milan Kostohryz z iniciativy. Dodal, že nynější návrh vychází ze stavu dopravy v 90. letech, který se ale výrazně změnil. Pro přepracování projektu se vyjádřil i nový starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti). Investorem stavby je pražský magistrát.

Kolony na Jižní spojce nekončí. Podchod před Barrandovským mostem se opravuje už měsíc

Studie ČVUT doporučuje začít řešit situaci kolem Barrandovského mostu co nejdříve a navrhuje řadu opatření. Největším je stavba nového mostu, přes který by se řidiči mohli ze Strakonické dostat na Jižní spojku bez nutnosti využít Barrandovský most. Odborníci doporučili také výstavbu nových ramp mostu a upravit napojení Radlické radiály.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.

Autor:

V předdůchodu si odpočinu a pak se uvidí. Možnost, o které se moc neví

Premium Má do penze pět let a je v předdůchodu na tři roky. Na víc totiž nemá naspořeno. Že to nejde? Ale ano. Legislativa to...

Mami, ty se uzdravíš! Jana Vránová o synově cestě do NHL i boji s rakovinou

Premium Před sedmi lety si prožila peklo. Bojovala s rakovinou lymfatických uzlin a nevěděla, jak to synovi, hrajícímu tehdy...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat