Praha bude moct stavět metro D v Krči. Podepíše dohodu s vlastníky pozemků |
Dokument navrhuje, jak by mělo město postupovat v otázkách od rozvoje silniční sítě či parkování po MHD a podporu cyklistiky. Vedení města by z něho mělo vycházet při rozhodování, přijetí plánu je také podmínkou pro čerpání evropských dotací na dopravní projekty.
V souladu se snahou o zmírňování negativních důsledků automobilové dopravy plán počítá s větším zaměřením na veřejnou, zejména kolejovou dopravu a také na chůzi a cyklistiku. Automobilová doprava se má naopak postupně regulovat a omezovat tak, aby se snižovaly její negativní dopady na zdraví obyvatel. Plán tak počítá například se zavedením mýtného pro vjezd do centra. Dokument měl být schválen už v polovině minulého roku, čekalo se však na výsledek posouzení vlivu na životní prostředí, ve kterém nyní dokument získal kladné stanovisko.
Čerpání dotací
Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že jde o nejdůležitější koncepční dokument, který bude současné vedení města schvalovat. Magistrát z něj bude vycházet i při hodnocení toho, které investice jsou z pohledu rozvoje metropole nejdůležitější a mají přijít na řadu jako první. Mezi ty patří rozvoj metra a kolejové dopravy či dokončení okruhů.
Podle rozhodnutí Evropské komise má podobným koncepčním dokumentem disponovat každé velké město v Evropské unii, bez toho není možné čerpat peníze ze dvou klíčových evropských fondů, a to Operačního programu doprava a Integrovaného regionálního operačního programu.