Úterý 19. října 2021, svátek má Michaela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Rekordně roste počet youtuberových milionářů

Ekonomika

  20:24
ANAHEIM - Největší světové sociální sítě představily za poslední týden mnoho novinek. Soupeření YouTube a Facebooku vyvrcholilo v kalifornském Anaheimu na devátém ročníku festivalu VidCon, na kterém se sešli nezávislí tvůrci obsahu na sociálních sítích, jejich fanoušci a odborná veřejnost a který skončil o víkendu.

YouTube foto: Reprofoto

Portál pro sdílení videí YouTube představil změny rozšiřující zdroje příjmů tvůrců obsahu na jeho platformě. Dosud byla většina příjmů takzvaných youtuberů tvořena podílem z reklamy, kterou mateřská společnost Google před obsah na YouTube umísťuje. Tento model se nyní rozšíří o takzvané Channel Memberships, tedy placené členství v komunitě diváků konkrétního tvůrce.

YouTube chce během několika týdnů zpřístupnit tuto funkci pro kanály, které mají více než 100 tisíc odběratelů. To by se v Česku mohlo týkat desítek youtuberů. Další novinkou, která má pomoci zvýšit příjmy youtuberů, je například prodej upomínkových předmětů přímo pod videem.

Už i Instagram překročil miliardu

Portál YouTube minulý týden oznámil, že dosáhl 1,9 miliardy uživatelů, kteří se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí. To je překvapivě vysoké číslo vzhledem k tomu, že ještě před rokem to byla zhruba miliarda uživatelů. Facebook se v tuto chvíli pohybuje kolem 2,2 miliardy uživatelů a jeho dceřiná společnost Instagram údajně překonala miliardovou hranici.

S obrovským růstem počtu uživatelů rostou i příjmy youtuberů. Podle zástupce YouTube se počet tvůrců, kteří vydělávají pěticifernou sumu v amerických dolarech, meziročně zvýšil o 35 procent. Počet tvůrců, kteří ročně vydělávají na YouTube šesticifernou částku, vzrostl dokonce o 40 procent. Podle dostupných údajů se jedná o stovky takovýchto tvůrců.

Sociální síť Instagram již před VidConem ve snaze konkurovat portálu YouTube představila novou platformu IGTV, kam uživatelé mohou nahrávat až hodinová videa.

Tvůrci obsahu vydělají na reklamě, říká facebook

Zatímco Instagram vykročil na cestu přímé konkurence YouTube, přidala se jeho mateřská společnost Facebook řadou spíše subtilnějších vylepšení svého stávajícího prostředí. Její zástupci rovněž potvrdili zájem umožnit tvůrcům obsahu vydělávat na reklamě.

Jelikož zatím Facebook nedisponuje monetizačním modelem podobným tomu od YouTube (kde tvůrce může dostávat až 55 procent z výnosu z reklamy zobrazené před jeho videi), kompenzuje to aplikací pro propojování značek a tvůrců. Jejím prostřednictvím budou moci tvůrci vyhledávat možnosti komerční spolupráce se značkami, které je naopak budou moci obsazovat do svých kampaní.

Další novinky představené Facebookem jsou spíše nástroji pro tvůrce obsahu, aby mohli mít lepší kontakt se svým publikem a více ho vtahovat do dění v rámci své videotvorby na platformě. Jde například o nástroj Watch Party, díky němuž může několik uživatelů sledovat na jedné stránce různá videa, komentovat je a komunikovat se svým publikem.

Autor:

Děti zvládnou všechno, to samé ženy. Muži však nevydrží, říká expert na přežití

Premium Tři dny trvalo pátrání po osmileté Julii z Berlína, která se v neděli ztratila rodičům u Čerchova na Domažlicku. V...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

Od perfekcionisty Contadora k Pogačarovi bez nepřátel. Hvězdy očima Kreuzigera

Premium Zažil vládu Contadora i Frooma, řádění Sagana, razantní nástup Pogačara. Během šestnácti let profikariéry se vedle...

Koupání je legrace. Zvlášť, když voda šumí, bublá a je barevná
Koupání je legrace. Zvlášť, když voda šumí, bublá a je barevná

Večerní hygiena je důležitá. A co teprve u dětí, které přes den nemyslí na to, že se nemají umazat. Jak zařídit, aby se děti do vany těšily a vy...

Mohlo by vás zajímat