ČT totiž v době, kdy její vysílání sleduje milion diváků, provedla v podstatě bezplatnou reklamu svým zaměstnancům k jejich „bokovkám“. Mediálním odborníkům se tento postup veřejnoprávního média nelíbí a upozorňují, že by mohlo jít o skrytou reklamu. „Jedním z problémů je, že televize upozorňuje jen na knihy svých redaktorů. Takováto informace proto nemůže být vyvážená,“ řekl LN předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Václav Žák.
Právě televize je přitom tím nejlepším reklamním a propagačním nástrojem k podpoře prodeje jakéhokoli zboží. „Být v televizi je klíčová věc. Jakmile se totiž kniha objeví ve vysílání, výrazně se zvednou její prodeje,“ podotkl Zdeněk Fekar z marketingového oddělení knihkupectví Kanzelsberger. Podle něho denně vychází desítky knih, a jakmile se jedna z nich objeví v televizním vysílání, má oproti konkurenci velkou výhodu. Lze předpokládat, že i díky této mediální podpoře se prodá více výtisků než u ostatních obdobných titulů.
Obecně platí, že autor nebo autoři publikace dostanou zhruba deset procent z ceny knihy. Pokud by podobné pravidlo platilo i v případě této publikace, znamenalo by to, že při pětitisícovém nákladu knihy Peking 2008 a ceně 499 korun za jeden výtisk si autoři rozdělí asi čtvrt milionu korun.
Členové Rady České televize upozorňují na ještě jeden kontroverzní bod, a to fakt, že knihu nevydala Česká televize, ale soukromé nakladatelství Mladá fronta. „Pokud by to vydávala sama televize, lze to akceptovat, pokud za vydáním stojí cizí subjekt, vnímám to jako velký problém,“ konstatoval člen Rady ČT Jiří Voráč.
Právě televize je přitom tím nejlepším reklamním a propagačním nástrojem k podpoře prodeje jakéhokoli zboží. „Být v televizi je klíčová věc. Jakmile se totiž kniha objeví ve vysílání, výrazně se zvednou její prodeje,“ podotkl Zdeněk Fekar z marketingového oddělení knihkupectví Kanzelsberger. Podle něho denně vychází desítky knih, a jakmile se jedna z nich objeví v televizním vysílání, má oproti konkurenci velkou výhodu. Lze předpokládat, že i díky této mediální podpoře se prodá více výtisků než u ostatních obdobných titulů.
Obecně platí, že autor nebo autoři publikace dostanou zhruba deset procent z ceny knihy. Pokud by podobné pravidlo platilo i v případě této publikace, znamenalo by to, že při pětitisícovém nákladu knihy Peking 2008 a ceně 499 korun za jeden výtisk si autoři rozdělí asi čtvrt milionu korun.
Členové Rady České televize upozorňují na ještě jeden kontroverzní bod, a to fakt, že knihu nevydala Česká televize, ale soukromé nakladatelství Mladá fronta. „Pokud by to vydávala sama televize, lze to akceptovat, pokud za vydáním stojí cizí subjekt, vnímám to jako velký problém,“ konstatoval člen Rady ČT Jiří Voráč.