Modrobílou nálepkou Czech Specials jsou označené restaurace, které servírují české národní jídlo, za které byla stanovena svíčková s knedlíkem. Kromě něj musejí nabízet ještě alespoň jednu regionální specialitu a splnit podmínky programu, například mít uniformované číšníky, čisté toalety a splňovat hygienické předpisy.
Podle generálního sekretáře Asociace hotelů a restaurací Václava Stárka jde o dostatečná kritéria. "Pokud restaurace splní aspoň toto, nemusíme se tam bát pustit hosta. Projekt startuje a nemůžeme chtít ode všech restaurací, aby prodávaly jenom české speciality," řekl Stárek.
Značku získalo 20 restaurací
Státní agentura CzechTourism projektu věří natolik, že z rozpočtu na jeho propagaci už vyčlenila statisíce. "Utratili jsme sedm set tisíc za brožury, internetové stránky a jednu zaměstnankyni, která se projektu věnuje na plný úvazek. Do konce roku plánujeme utratit ještě milion korun," řekl LN mluvčí agentury Filip Remenec.
Certifikace a kontrola v programu je ale podle kritiků příliš mírná. "Z drtivé většiny se kritéria kryjí se současnou legislativou a tím kryjí samozřejmý standard. Vůbec se nehodnotí například čerstvost použitých surovin. Restaurace může klidně vařit z prášku a mražených polotovarů," kritizuje projekt Martin Kuciel, který hodnotí restaurace pro časopis Týden a je autorem známého blogu Cuketka.cz.
Další podrobnosti čtete v podnělním vydání deníku