Restu.cz během pandemie restauračním podnikům neúčtovalo žádné manipulační poplatky, a tak jejich příjmy byly na nule. Nepomohla ani finanční podpora ze strany majitele, tedy HOSPITALITY.digital, která je dceřinou společností německého Metra, která v Česku provozuje síť Makro.
Již ve druhé polovině roku 2020 řešila firma existenciální problémy. Propouštěli zaměstnance, snažili se byznysově spojit s jinými firmami, například s Qerkem, uvedl to CEO Restu Jiří Moskal v lednovém rozhovoru pro StartupJobs.cz.
Přesto platforma pomáhala restauracím alespoň doplněním rozšiřujících informací, aby zákazníci věděli, zda si v daném podniku mohou i během karantény objednat jídlo. Žádné z kroků však nepomohly a firma se dlouhodobě ocitla v červených číslech.
Propad byl tak velký, že na konci roku rezervační systém Restu končí. Na svých webových stránkách o ukončení činnosti upozornila sama společnost.
„Podobně jako celé gastro odvětví, i nás tvrdě zasáhla celosvětová pandemie, a to nás přimělo učinit těžké rozhodnutí. Oznamujeme že k
31. 12. 2021 bude ukončen Restu katalog,“ uvedla.
Ještě před covidem si prostřednictvím jejich systému rezervovalo místo v restauraci více než 60 tisíc lidí měsíčně. Během pandemie se však propadly rezervace na nulu.