Doposud náklady na provoz rozhlasové stanice, které činí asi 30 milionů dolarů (560,4 milionu korun) ročně, hradila katolická církev. Nicméně nynější ekonomická krize se nevyhnula ani Vatikánu. Již druhý rok v řadě hospodaří s deficitem, který má do značné míry na svědomí právě vatikánská rozhlasová stanice.
Za vysílání reklam Enelu by do pokladny Radia Vaticana během příštího roku mohlo přibýt asi 250.000 dolarů. Obsah reklamních sdělení odpovídá konzervativnímu duchu rádia. Zástupci Enelu navíc tvrdí, že firma s katolickou církví sdílí některé hodnoty.
Zda vysílání reklam hospodářskou situaci Radia Vaticana nějak vylepší a jak tuto novotu přijmou posluchači, se ukáže teprve za několik měsíců.
Radio Vaticana založil v roce 1931 italský vynálezce Guglielmo Marconi. Ve 45 jazycích do světa šíří papežova poselství a učení katolické církve.