ČTK to řekl šéf Ropidu Pavel Procházka. Ropid plánuje jízdní řády pražské MHD.
"O kolik vteřin budou soupravy jezdit častěji, v současné době přepočítáváme, ale mohlo by to být i o 10 až 15 vteřin. V kratších intervalech ale budou jezdit určitě," řekl Procházka.
|
Zároveň Ropid plánuje na prodlouženém úseku takzvané pásmování. To znamená, že ve špičce by všechny vlaky jezdily mezi Veleslavínem a Skalkou, do Motola by jela z Veleslavína pouze každá druhá souprava. Mimo špičku by soupravy nekončily na Veleslavíně, ale již na Dejvické - zbylé by jely až do Motola.
"V současné době jsou to prvotní plány, kompletní návrh, který bude projednávat a schvalovat město, bude hotov zhruba na začátku listopadu," řekl Procházka.
Kolony na Evropské třídě
Se zprovozněním metra se zřejmě přesune konečná příměstských i pražských autobusů z Dejvické na Veleslavín. Pokud cestující přestoupí z autobusu na metro již na Veleslavíně, ušetří podle odhadu až 10 minut. "Je to dáno kolonami na Evropské, kde autobusy naberou ve špičce klidně až 15 minut zpoždění," vysvětlil Procházka.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009 a vyjde zhruba na 20 miliard. Zprovozněna pro cestující má být v dubnu 2015.