Nejrozšířenější formou propagace je vlastní web, na sociální sítě či internetové kampaně si zvykla asi polovina oslovených. Podle průzkumu většina podnikatelů tuší, že své služby nebo produkty prodá lépe díky internetu, s on-line marketingem ale nemají zkušenosti.
„Často zkouší různé platformy ‚naslepo‘, bez ucelené strategie, a nemají přehled o tom, které nástroje jim přinášejí výsledky, protože je neměří,“ uvedl výkonný ředitel divize LCG New Media Vojtěch Lambert.
Facebook je běžný, real-time bidding neovládá nikdo
Firemní web má 92 procent respondentů, ostatní nástroje on-line marketingu mezi podniky v takové míře nepronikly. Například Facebook zná 83 procent z nich, aktivně ho ale k propagaci vlastního byznysu využívá 58 procent. Ostatní sociální sítě jako Google+, Pinterest, YouTube nebo Instagram využívá asi třetina.
Méně než polovina firem má zkušenosti s takzvanými PPC kampaněmi nebo remarketingem. Největší neznámou je tzv. real-time bidding (RTB), tuto metodu z oslovených respondentů nevyužívá nikdo.
On-line reklamu ano, ale do 10 tisíc
Náklady do on-line reklamy se u malých českých firem pohybují kolem 10 tisíc korun. Desetina z dotazovaných uvedla, že na reklamu nedává ani korunu a spoléhá pouze na reference. „Sledujeme zvyšující se trend vydávání nákladů do on-line reklamy. Tato částka je sice zatím nízká, objevily se ale i malé firmy, které dávají do on-line reklamy 30 tisíc a více měsíčně,“ doplnil Lambert.
Nejvíce tržeb osloveným firmám přinášejí vlastní webové prezentace a PPC kampaně (40 procent), zápisy v katalozích (20 procent) a Facebook (10 procent).