Seat se již několik let prezentuje jako sportovnější, avšak dostupná značka s jižanskými geny. Řekněme taková levnější Alfa Romeo. Na dynamičtější charakter svých vozů chce španělská automobilka patřící koncernu VW upozornit již jejich názvy. Třídveřová Ibiza je nyní SC (SportCoupé) a kombi verze ST (SportTourer).
Praktičtější kombi verze Ibizy je o 18 centimetrů delší než pětidveřový hatchback, a to vzadu – rozvor náprav se nezměnil, stejně jako průměrná prostornost interiéru. Kufr nyní pojme 430 litrů a po stranách má čtyři praktické háčky na tašky.
Hodnocení
|
Do kufru je navíc dobrý přístup velkými pátými dveřmi, šikmé zadní sklo ale trochu omezuje celkovou přepravní kapacitu Ibizy SC. Ta pojme 1164 litrů, což je mezi všeho všudy čtyřmi malými kombi nejmenší hodnota. Kdo chce více prostoru pro zavazadla, může si pořídit koncernovou Škodu Fabia – největší malé kombi.
Nejméně nudné malé kombi
Seat má ovšem jiný úkol: stát se atraktivním a hlavně nejzábavnějším malým kombi. Jeho interiér připomíná sportovnější auta svými tvary, červeným podsvícením i do rukou dobře padnoucím volantem.
Ten je spojen s lehkým, přesným a nadšeně reagujícím řízením, které však nepřenáší tolik informací jako ta v nejlepších malých autech.
Mezi malými kombíky však vyniká, stejně jako jeho jízdní vlastnosti. Těm pomohla delší záď, díky které kombi s vyrovnanějším rozložením hmotnosti zatáčí ochotněji než hatchback. Nedotáčivosti odolává dlouho, je stabilní i ve vysokých rychlostech.
Odpružení našlo dobrý kompromis mezi jistotou při rychlé jízdě a komfortem; rázy od kol jsou však uvnitř slyšet jako ve Fabii, s níž má Ibiza kromě technických základů společný i poněkud měkký chod pedálu jinak dobrých brzd.
Míru zábavy v řízení Ibizy ST značně ovlivní motor. Zkoušené auto poháněla letitá čtrnáctistovka, která nevyniká pružností ani výkonem. Ale zase by měla být spolehlivá a při rozumné jízdě jí stačí nějakých 7 litrů na 100 kilometrů. Asi se vyplatí připlatit si šestnáct tisíc korun za silnější, pružnější i modernější přeplňovaný motor 1.2 TSI.
I bez něj ale Seat splnil svoji pomyslnou misi. Stal se nejlépe jezdícím malým kombi. Řídit Škodu Fabia Combi, Peugeot 207 SW nebo Renault Clio Grandtour je mnohem větší nuda.
Technické údaje
|