Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Senát nechápe svou roli při vybírání ústavních soudců, říká Aleš Gerloch

„Přiznám se, že mě výsledek překvapil, myslel jsem, že dostanu více hlasů,” říká v rozhovoru pro LN ke své neúspěšné kandidatuře na ústavního soudce právník Aleš Gerloch.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

9. 5. 2019 13:13

Gerloch mi byl doteď celkem ukradený. Po přečtení článku jsem ráda, že ho Senát odmítl. Aby kandidát na ústavního soudce vyprávěl do médií, že ho nezvolili natruc prezidentovi... Čekám od soudce o dost noblesnejsi a dospelejsi chování.

0 0
možnosti

L. Pru

9. 5. 2019 15:41

vždyť je to pravda, jinak by kolem toho nebyla taková hysterie Gerloch má na US dobrou vizitku

0 0
možnosti

9. 5. 2019 10:35

A tento bezcharakterní vykladač ústavy měl být ústavním soudcem? Že má senát zvedat ruce, když zjevně dementní president někoho navrhne a nic nezkoumat? Tomu se ani nedá smát!

0 0
možnosti

R. Hanuš

9. 5. 2019 11:27

Zajímavý názor. Pokud tedy, dle vás, má senát právo dle libosti do nekonečna odmítat soudce navržené presidentem, tak zajisté budete i souhlasit s tím, že prezident má stejné právo do nekonečna odmítat jemu navržené ministry, soudce i profesory.

0 0
možnosti

A. Alda

9. 5. 2019 9:55

Já bych být senátorem pro Gerlocha hlasoval, protože vím, že tomu rozumí.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 9:08

Bohužel i z diskuse je vidět, že nikdo nic nepochopil. Pana Gerlocha je nutno si vážit pro jeho nesporné odborné kvality, nicméně měl předpokládat, že v tomto rozložení sil jde hlavně o to jakýmkoliv způsobem dát prezidentovi najevo, že ho senátoři nemusí, no a on byl bohužel právě po ruce. Co jiného mohl od aktuálního složení senátu čekat.

0 0
možnosti

A. Fafejta

9. 5. 2019 9:21

Ovsem to, ze apeluje prave na formalni souhlas Senatu, tedy tvrdi, ze Senat nema vyjadrovat svuj politicky nazor, ale hodnotit jen zakonne atributy kandidata na ustavniho soudce, to mi prijde podivne. Podivne vzhledem k tomu, ze Zemanuv extenzivni vyklad Ustavy trebas pri ne/jmenovani ministru, ktere je stejnou formalni instrukci jako vyse zminovany souhlas Senatu a kterou Zeman presto pojima ciste politicky, Gerloch schvaloval, obhajoval. Prezident nemusi plnit formalni unstrukce a muze v nich hledat prostor pro prosazovani svych politickych postoju a Senat ne? Meri Gerloch dvojim metrem?

0 0
možnosti

9. 5. 2019 8:40

Pan Gerloch to vysvětluje správně, ale Senát je extremistickým politickým orgánem, protože každého senátora volí všeho všudy pár tisícovek lidí - většina občanů právem považuje Senát za zbytečnou instituci. To také Senát svými skutky prokazuje. V posledních letech se zpolitizoval i Ústavní soud.

0 0
možnosti

A. Fafejta

9. 5. 2019 9:24

A pritom jsou senatori voleni nejdemokratictejsi metodou - primou dvoukolovou volbou. V poslednich letech jmenuje ustavni soudce Milos Zeman.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 8:02

Nikdo tu nechce Venezuelu, kde Maduro ovládl ústavní soud a vládne zemi, neomezeně a beztrestně s armádou. A jelikož všichni vidíme to, že Zeman má podobné manýry jaké má Maduro, jako třeba tendenci k naprosto nedemokratickému potlačování opozice, novinářů i občanů, ale i třeba naprostou podřízenost východním totalitním mocnostem, pro které zrazuje dlouhodobě vlastní zemi, je pro velkou část národa a většinovou skupinu ústavních soudů, nepřijatelné, aby ovládl i ústavní soud svými lidmi. Ústavu se Zeman naučil už ohýbat, ještě ten ústavní soud. Babiše už díky jeho trestnímu stíhání, má zcela v hrsti. Nemá v hrsti Senát a ústavní soud a jeho snahy jsou v tomto směru naprosto průhledné. A jestli si někdo myslí, že u nás není možná podobná situace kterou prožívá Venezuela, možná se velmi mílí, on by se podobný scénář velmi hodil Putinovi a ten blbec a vlastizrádce z hradu mu jde na ruku. Je jen otázkou, jestli to dělá Zeman vědomě a nebo je někým manipulován.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 8:13

Pravda bude spíše to druhé. Zeman je naprosto neschopný trotl, který má jedinou vlastnost, obrovské ego přes které je manipulován a díky moci kterou získal, prostřednictvím hloupých občanům a jeho voličů, může škodit této zemi. Ta naivita a přesvědčení jeho voličů, že pomáhá, je bohužel nekonečná. A já myslím, že by se měla zavést seriózní debata o skutečných pozitivních činech, které Zeman vykonal. Ne o tom, co řekl a nebo co si lidi myslí, že vykonal, ale pouze o tom, co na základě jeho činů, vzniklo. O Havlovi bych dnes řekl, že byl tak trochu naivní snílek, ale o Zemanovi už dnes mohu říci, že je to zamindrákovaný buran, který neustále řeší lidi, kteří mu někdy "ublížili" a jihne blahem, když mu někdo pofouká bebinko. Vůbec nechápe, že se ocitl v politice a že když je někdo názorový oponent, vždy to nemusí být lump. Já už ale nejsem jeho názorový oponent, ale jeho nepřítel, právě pro toto jeho chování.

0 0
možnosti

A. Fafejta

9. 5. 2019 7:40

Ustavni konstrukce “se souhlasem Senatu” mi pripomnela jine, ktere se tykaji prezidenta, at uz trebas jmenovani profesoru ci ministru. Prezident Zeman je rozhodne nepojima formalisticky, ale naopak odmita byt pasivnim podepisovacem a aktivne vytvari prostor pro sve nazory a rozhodnuti. Tezko by tedy prezident mohl po Senatu pozadovat, aby byl pasivnim podepisovacem jeho navrhu na ustavni soudce. A take to nepozaduje. Pozaduje to pan Gerloch, ktery ovsem zaroven prezidentovy extenzivni vyklady Ustavy v minulosti podporoval. Pan Gerloch byl podle mne politicky kandidat, snazil se jim byt, nebot se vtiral do prezidentovy prizne a byl mu pro hratky s Ustavou podporou, obhajoval je svou autoritou ustavniho pravnika. A jako politicky kandidat nebyl politickou instituci odsouhlasen.

0 0
možnosti

9. 5. 2019 7:16

Senat nechape vubec nic a mel by se zrusit. Gerloch,sepis to!

0 0
možnosti