Čtvrtek 16. září 2021, svátek má Ludmila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Sexistické prasátečko končí. V posledním, desátém ročníku bude bilancovat úspěchy

Ekonomika

  14:38
Praha - Anticena Sexistické prasátečko letošním desátým ročníkem skončí. Nominace reklam, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, mohou lidé posílat na jejich web do konce září. Poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota. Informovalo o tom pořádající sdružení Nesehnutí.

Ceny Sexistické prasátečko za rok 2017. foto: Web Sexistické prasátečko

V loňském roce se v anticeně sešlo 90 reklam. Od veřejnosti si první místo za jazykový sexismus, ponižující vtip i motiv kritizující kampaň #metoo vysloužilo Free Radio, které v nově pojatém hlasování za nepřijatelnou označilo 92 procent hlasujících z řad veřejnosti. Odborná porota přisoudila první příčku reklamě firmy FEKO LT, která podle expertů a expertek vulgárním způsobem ponižuje ženy.

Letošní poslední Sexistické prasátečko se rozhodlo upozornit na to, jaký dopad má sexistická reklama a sexismus na každodenní život. A to pomocí maleb ve veřejném prostoru s hlavní postavou holčičkou Viktorkou, která se ptá svých rodičů na různé stereotypy, které přetrvávají v naší společnosti. Malby vznikají ve spolupráci s agenturou Butterflies and Hurricanes. První je umístěna v pražském Karlíně u Café Shadow. Další budou vznikat v průběhu posledního ročníku na různých místech v Praze i Brně.

„Chceme upozornit na to, že se sexismem se setkáváme všichni každý den a to nejenom v reklamě. A že sexismus má na nás dopad - na to, jak se ve veřejném prostoru cítíme a co můžeme v životě dělat. Holčička Viktorka v našich malbách se proto ptá na věci, které zná z reklam, ale i z běžného života,“ uvedla jedna z organizátorek anticeny Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Na dalších malbách bude Viktorka mluvit o emocích, kráse, i vzdělání.

Poslední ročník anticeny se také ponese v duchu bilancování úspěchů, kterých Sexistické prasátečko dosáhlo a rekapitulace témat, které ve společnosti otevřelo. Proto se i na webu anticeny budou objevovat delší texty s nejčastějšími motivy sexistické reklamy. Prvním zveřejněným tématem je spojení sexistické reklamy a násilí, respektive jeho zlehčování, které přispívá k větší toleranci násilí na ženách ve společnosti.

Autor:

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

Mohlo by vás zajímat