Do pěti let úřad počítá s dokončením stavby dálnice D4 mezi Příbramí a Miroticemi, kde navazuje čtyřproudová silnice dále do Písku. Tuto trasu chce ministerstvo dostavět s využitím soukromých peněz, takzvanou metodou PPP.
Principem je přenechání stavby soukromému investorovi, který následně po předem dojednanou dobu komunikaci spravuje a od státu za tyto služby dostává pravidelnou platbu.
Češi dostanou příští rok 16 kilometrů dálnic. Dojedou až do Hradce |
„Jednotlivé úseky (D4) jsou převážně ve fázi majetkoprávního vypořádání. Jsou zpracované dokumentace pro stavební povolení, včetně vyvlastňování, řeší se věcná břemena, aby bylo možné postupně žádat o stavební povolení,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Pokud se stavba jihočeské trasy metodou PPP podaří, využije ministerstvo stejný koncept pro dokončení dálnice D7 mezi Slaným a průmyslovou zónou Triangl u Žatce. Předpokládané datum dokončení ale u této komunikace zatím není stanoveno.
Napojení Hradce Králové na dálnici D11 (Úsek Osičky - Hradec Králové) by mělo být hotové do léta 2017. Napřesrok ministerstvo rovněž chce začít stavět navazující úsek dálnice z Hradce Králové do Smiřic a o dva roky později příhraniční úsek z Trutnova do Polska.