Celý trh podle Vlčka letos skončí blízko úrovně 270 000 prodaných aut. Loni to bylo podle statistik 271 600 aut, ale z toho 35 000 až 40 000 směřovalo do ciziny v rámci tzv. reexportů. „Letos podobný trend nepředpokládáme mimo jiné kvůli změně kurzu koruny k euru. Proto se dá říci, že i letos má domácí trh slušnou dynamiku,“ podotkl.
Od ledna do srpna Škoda v tuzemsku zvýšila prodej o čtyři procenta na 59 320 aut. Prodeje Škody letos mírně rostou v oblasti firemních flotil, o 12 % pak vzrostly prodeje fyzickým osobám.
Škoda v Paříži představí studii nástupce Rapidu. Vůz Vision RS má naznačit budoucí podobu sportovních modelů![]() |
V samotném srpnu celý trh posílil o 31 %. Bylo to způsobené tím, že prodejci některých značek registrovali velké množství vozů na sebe, které se pak ve statistikách objevily jako prodané, i když si je neodvezli koncoví zákazníci. Důvodem jsou nová pravidla měření emisí od letošního září, kterými některé modely ještě nestihly projít, a od září by se tak nemohly v Česku jako nové prodávat. Podle Vlčka však Škoda cestou prodeje na sklad dealerů nešla. Předzásobení trhu se podle něj projeví v poklesu prodejů v září a říjnu, když jen za první týden v září se prodalo meziročně o 2500 nových aut všech značek méně.
V sekci prodeje ojetých aut plánuje letos Škoda prodat v rámci programu Škoda Plus 50 000 aut, tedy o 10 000 automobilů více než loni. Do srpna zvýšila prodej o 14 % na 33 000 aut. V roce 2020 plánuje v rámci Škoda Plus prodat 100 000 ojetin. Do programu Škoda Plus je zapojeno 124 certifikovaných prodejních míst. Škoda má v Česku celkem 184 showroomů.
Servisní služby vzrostly od srpna o dvě procenta na 641 000 návštěv autorizovaných servisů. Obrat z prodeje originálních dílů stoupl o šest procent na 2,13 miliardy korun.