Informoval o tom týdeník Ekonom ve svém nejnovějším vydání. V nové hale se budou montovat také převodovky, jejichž produkce již výrazně přesáhla původně plánovanou kapacitu.
ČTĚTE TAKÉ: |
Škoda novou investicí převezme odpovědnost za část benzinových motorů v rámci celého koncernu; má jít o atmosférické motory s vícebodovým vstřikováním, čili MPI. Mladoboleslavská firma do modernizace a rozšíření výroby motorů a převodovek podle týdeníku investuje řádově miliardy korun.
Motory budou unifikované
Koncern Volkswagen letos chce nahradit veškeré motory novou unifikovanou řadou. Od konce roku se proto v Mladé Boleslavi postupně začnou vyrábět tři motory nové koncepce: 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI. Budou se montovat v zrekonstruované hale z počátku šedesátých let minulého století, ve které se vyráběly tradiční motory až po první série typu Fabia.
V "nové motorárně" se nadále budou montovat převodovky, jejichž produkce již výrazně přesáhla původně plánovanou kapacitu poté, co se v Mladé Boleslavi začaly vyrábět tyto díly pro vozy Škoda Citigo, Seat Mii a VW up!.
Automobilka již dříve oznámila, že bude od konce letošního roku ve Vrchlabí vyrábět převodovky pro celý koncern Volkswagen. V loňském roce Škoda vyrobila přes 621.000 převodovek a téměř 530.000 motorů, což byl historický rekord.