"Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích. Tramvaje uspěly v maďarském Miškolci, metro v Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, lokomotivy jezdí na Slovensku," uvedl ředitel plzeňské Škody Transportation Josef Bernard.
Další designové návrhy plzeňského modelu 28T.
Právě s pětičlánkovou tramvají, dodávanou také do Miškolce, uspěla Škodovka v Turecku. Podle Bernarda především díky technickému provedení, ceně i termínům dodání. Designově zkrášlí vnější plášť modelu 28T orientální prvky v tmavě modré barvě.
"Turecko je velmi rychle rostoucí trh, kde se počítá s významnými investicemi do městské dopravy také v dalších velkých městech, jako je Bursa, Gaziantep, Izmir nebo Adana. Turecko je také vstupní branou do dalších blízkovýchodních zemí," řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.
ČTĚTE TAKÉ: |
Konya, sedmé nejlidnatější město Turecka v centrální Anatolii, hraje stále důležitější roli v tamním hospodářství. Škodovka tam dodá více než 30 metrů dlouhé, plně klimatizované a stoprocentně nízkopodlažní tramvaje, které splňují nejnovější evropské normy, řekl Bernard. Konya má nyní 21 kilometrů tratí, které obsluhuje 20 starších vozidel zakoupených na počátku 90. let 20. století v Kolíně nad Rýnem.
Na tureckém trhu uspěla nedávno i Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, která tam dodává kompletní elektrické pohony pro 80 nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem za dvě miliardy korun. V letech 2007 a 2008 tam vyvezla elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro dopravní podnik v Istanbulu za více než 200 milionů korun.
Celá skupina Škoda Transportation plánuje letos stejné tržby jako loni, tedy přes 16 miliard korun. Ziskovost silného středoevropského výrobce lokomotiv, vlaků, tramvají, trolejbusů a vozů metra má zůstat na loňské úrovni, tedy kolem 20 procent tržeb. Zatímco loni vyvezla 45 procent produkce, letos počítá se 60 procenty.