Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škody lokálně vyvinutým a vyráběným v Indii.
Světovou premiéru nového modelu naplánovala Škoda na 6. listopadu. Nyní odhalila siluetu vozu se speciálním maskováním při příležitosti výročí dvaceti čtyř let svého působení na indickém trhu. Kompaktní SUV se bude vyrábět v závodě Škody v Púně, který je poháněný solární energií o výkonu 18,5 MW.
„Platforma MQB-A0-IN, známá svou všestranností, byla navržena tak, aby byla základem jak pro větší modely, jako jsou Kushaq a Slavia, tak i Kylaq s délkou pod čtyři metry. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou kvalitu,“ uvedl vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem Škody Jiří Dytrych.
Kylaq má podle něj navíc v čelním nárazovém modulu za tepla tvarovanou ocel, a dosahuje tak nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě. „I díky prostornému a pohodlnému interiéru a odvětrávaným sedadlům nastavitelným v šesti směrech bude Kylaq naším ambiciózním lídrem v nejvíc konkurenčním a nejrychleji se rozvíjejícím segmentu v Indii,“ řekl.
Design vozu má odrážet indické kulturní motivy a barvy, stejně jako název, který je inspirován horou Kailas a sanskrtským slovem pro křišťál. Kompaktní SUV měří na délku 3 995 mm, má rozvor 2 566 mm a světlou výšku 189 mm. Je určené do městských ulic, ale neztratí se ani na těžko sjízdných cestách.
Vůz pohání motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) a točivém momentu 178 Nm s možností volby šestistupňové manuální nebo šestistupňové automatické převodovky. Kylaq je vybavený mnoha asistenčními systémy, včetně multikolizní brzdy a šesti airbagů. Využívá ekologické materiály včetně bambusové tkaniny použité pro některé komponenty a čalounění kabiny.
Prototypy kylaqu prošly rozsáhlým testováním a absolvovaly víc než 800 tisíc kilometrů v různých indických terénech – od městského prostředí a dálnic až po kopcovité a drsné silnice. Testování probíhalo při teplotách −10 °C až 85 °C a ve výšce až 3 000 m n. m.
Česká automobilka v letech 2022 a 2023 prodala v Indii víc než sto tisíc vozů. Po útlumu prodejů v Číně a odchodu z Ruska jde o její největší trh mimo Evropu. V Indii je zároveň odpovědná za aktivity celého koncernu Volkswagen.