Nová Slavia je postavená na platformě MQB-A0-IN, přičemž celosvětovou odpovědnost za platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen, tedy sdílený technologický základ pro více modelů aut, má právě Škoda Auto. Na indický trh vstoupí Slavia v prvním čtvrtletí příštího roku.
„Novým vozem Slavia zahajujeme další fázi modelové ofenzívy značky Škoda v rámci projektu INDIA 2.0. Po úspěšném uvedení vozu Škoda Kushaq pokrývá Slavia další oblíbený segment. Slavia je navržená tak, aby přesně odpovídala potřebám indických zákazníků. Vůz se vyrábí v Indii s mírou lokalizace, která dosahuje až 95 procent. Jsme přesvědčeni, že díky vozům Kushaq a Slavia plně využijeme potenciálu, který indický trh nabízí,“ řekl ve čtvrtek předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.
Nová Škoda Slavia nabídne zákazníkům dva benzinové motory splňující indickou emisní normu BS6. Svůj výkon standardně přenášejí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW je na přání dodáván s šestistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholná motorizace 1,5 TSI o výkonu 110 kW je k dispozici také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Sedany ze segmentu A0, tedy malých městských vozů, jsou v Indii oblíbené. Zavazadelník modelu Slavia nabídne 521 litrů. Auto je dlouhé 4,54 metru, široké 1,75 metru a rozvor 2,65 metru. Nový sedan je k dispozici ve třech výbavových stupních Active, Ambition a Style.
U základní verze předních světlometů jsou pro potkávací a dálková světla použita halogenová světla, denní svícení využívá LED technologii. Vrcholná verze předních světlometů má šestihranný LED modul pro potkávací a dálkové světlo a také výraznou ostře řezanou linku denního svícení ve tvaru písmene L. Dvoudílná zadní světla jsou také dostupná ve dvou verzích. Koncové a brzdové světlo využívají již v základní verzi LED technologii a mají typický tvar písmene C. Výbavové stupně Ambition a Style mají ve víku zavazadlového prostoru LED modul pro druhé koncové světlo.
Ve spolupráci s kolegy z České republiky jsou nové modely z velké části vyvíjeny v technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno na začátku roku 2019. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také do ostatních zemí. Jméno modelu Slavia vzdává hold počátkům společnosti Škoda Auto. V roce 1895 začínali zakladatelé společnosti Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté vyvinuli vlastní bicykly, které od roku 1896 úspěšně prodávali pod názvem Slavia.
Model Kushaq Škoda představila začátkem letošního roku. Celkem byla do projektu INDIA 2.0 investována jedna miliarda eur (asi 25 miliard Kč). Cílem je díky produktové ofenzívě dlouhodobé posílení pozice značek Škoda a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky dosáhnout společného tržního podílu ve výši pět procent. Po modelech Kushaq, Slavia a právě představeném SUV značky Volkswagen bude následovat ještě jeden sedan. Modelu Kushaq prodala Škoda během prvních tří čtvrtletí 5100 kusů.