„Opatření, která budou uplatněna ve všech třech českých výrobních závodech, mají zabránit řetězovému šíření nákazy, pokud některý zaměstnanec podniku onemocní koronavirem covid-19. Zdraví zaměstnanců je pro automobilku nejvyšší prioritou,“ uvedla automobilka ve zprávě.
Firma zajistila pro zaměstnance možnost testování formou takzvaných PCR testů. „Jsou k dispozici za příslušný poplatek především pro ty zaměstnance, kteří se vrací z rizikových oblastí do České republiky a musí se nechat testovat,“ uvedla Škoda Auto. Využít testování ale může kterýkoliv zaměstnanec. Lidé, kteří byli v kontaktu s nakaženým člověkem nebo sami vykazují symptomy nemoci, mají využít bezplatné testování přes krajskou hygienickou stanici nebo svého lékaře.
Šéfem Škoda Auto se stane Thomas Schäfer. Vytažený králík z klobouku, zní z automobilky |
Škoda Auto také nabádá zaměstnance k častější dezinfekci rukou, v celém závodě jsou rozmístěné dávkovače dezinfekce. „Útvarům, které mají možnost smysluplně využívat u svých zaměstnanců práci z domova, doporučuje automobilka v prvním týdnu po celozávodní dovolené navýšit množství vzájemně dohodnutého režimu mobilní práce až na 50 procent. Pomocí těchto opatření se dá snížit eventuální riziko nakažení a zabránit možné karanténě,“ uvedla Škoda.
Firma o nových opatřeních informovala zaměstnance již během celozávodní dovolené prostřednictvím SMS zprávy.
Škoda Auto zavedla rozsáhlá hygienická opatření také po obnovení výroby zastavené kvůli pandemii koronaviru. Návrat zaměstnanců v pondělí 27. dubna doprovodilo více než 80 hygienických opatření. Firma zaměstnancům poskytla roušky, pracoviště se pravidelně dezinfikovala.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34 000 lidí.