Úterý 27. července 2021, svátek má Věroslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Škoda spojí síly s automobilkou Volkswagen a Seat, zaměří se na masový trh

Ekonomika

  12:26aktualizováno  17:09
WOLFSBURG - Německý výrobce automobilů Volkswagen v pátek potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat rovněž značky VW a Seat. Podle agentury AP bude za tuto skupinu značek zodpovědný nový generální ředitel Herbert Diess. Reorganizaci ve čtvrtek schválila dozorčí rada.

Škoda Auto se spojí ve skupině Volume s Volkswagenem a Seatem. foto: Týden

Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

Diess v pátek uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.

Super Premium bude zahrnovat sportovní auta

Skupina Premium bude zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, píše agentura DPA.

Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. Diess byl doposud šéfem značky VW. S řízením skupiny značek zaměřené na masový trh mu nyní bude pomáhat provozní ředitel, který bude mít na starosti každodenní záležitosti a který zatím nebyl jmenován, napsala agentura AP.

Diess na páteční tiskové konferenci prohlásil, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb. Uvedl rovněž, že zváží prodej některých aktiv.

„Je to evoluce, a nikoliv revoluce,“ řekl Diess na tiskové konferenci k novému rozdělení značek automobilky a dodal, že detaily se budou vypracovávat v příštích měsících. „Vytvoření skupin značek se již nějakou chvíli zvažovalo,“ řekl o změnách, které jsou největší reorganizací koncernu od doby, co se pod vedením bývalého šéfa Ferdinanda Piëcha, vnuka designéra modelu „brouk“ Ferdinda Porscheho, stal Volkswagen konglomerátem s mnoha značkami.

Na dotaz o značkách MAN Diesel a Renk Diess uvedl, že firma má ještě majetek, jehož budoucnost je třeba prozkoumat. Zda do těchto aktivit bude investovat, nebo je prodá, to se uvidí.

Analytici změny uvítali

Analytici zprávy o změnách v největší evropské automobilce přivítali. V minulosti změny firemní struktury byly často potlačeny válčícími akcionáři, upozornila agentura Reuters. „Je to vše, co jsme si mohli přát, a očekáváme, že trh přijme ty zprávy pozitivně,“ uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI.

Nového generálního ředitele podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě správného muže,“ napsal v dopisu zaměstnancům.

Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandál kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.

Autor: