Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Škodovka ukázala novinku Enyaq Coupé. Nabízí prvky dosud běžné jen pro prémiové vozy

Škoda Enyaq Coupé RS iV foto: Škoda Auto

Doporučujeme
Automobilka Škoda Auto představila novou variantu kupé modelu na čistě elektrický pohon Enyaq iV. Elektromobil nazvaný Enyaq Coupé iV ukazuje, kam až se tuzemská automobilka posunula. Kříženec kupé a SUV ve stylu BMW X6 nabídne řadu prvků, které byly donedávna jen výsadkou prémiových vozů.
  16:42

Novinka vychází z klasického Enyaqu, zásadním rozdílem je pouze zadní část karoserie. Coupé nabídne téměř totožnou techniku, výjimky jsou dvě: nebude mít menší z baterií, základem je větší 77 kWh baterie a 150 kilowattů výkonu motoru. Coupé ale navíc nabídne i sportovní verzi RS s 220 kilowatty výkonu a zrychlením na sto kilometrů v hodině za 6,5 vteřiny. „Je prvním čistě elektrickým vozem RS značky,“ zdůraznil šéf automobilky Thomas Schäfer.

Zavazadlový prostor vozu má objem 570 litrů, o 15 litrů méně než výchozí Enyaq. Splývající záď ale přináší výhodu v nižším odporu vzduchu s koeficientem 0,234. Tím vůz alespoň částečně mírní dopady poměrně široké a vysoké stavby karoserie.

Dojezd je až 545 kilometrů, tedy více než u výchozího Enyaqu, který nabízí 534 kilometrů. Dobíjení z 0 na 80 procent baterie trvá 29 minut.

Ceny automobilka zatím nezveřejnila. Normální Enyaq startuje na 1 125 000 korunách a pokračuje až nad 1,5 milionu s větší baterií, vyšším výkonem a s rostoucí výbavou.

Vodítko k cenovce nového Coupé může dát Volkswagen. Jeho model ID.4 je sesterským vozem Enyaqu, ID.5 pak Enyaqu Coupé. ID.5 je podle výbavy zhruba o 50 tisíc až 90 tisíc korun dražší, nicméně díky lepší aerodynamice nabídne delší dojezd.

Mírně se může lišit i výbava obou vozů, která by cenový rozdíl obhájila. Kupé bude k dostání pouze s větší ze dvou baterií, základní cenu tak lze očekávat kolem 1,3 milionu korun, u verze RS s plnou výbavou se může vystoupat až k 1,8 milionu.

Enyaq Coupé se stejně jako Enyaq vyrábí v Mladé Boleslavi. Jde o jediné elektromobily koncernu Volkswagen na platformě MEB, které se vyrábějí mimo Německo – právě tam vznikají všechny s Enyaqem technicky spřízněné vozy značek Audi, Seat a Volkswagen. 

Autor: