Novinka vychází z klasického Enyaqu, zásadním rozdílem je pouze zadní část karoserie. Coupé nabídne téměř totožnou techniku, výjimky jsou dvě: nebude mít menší z baterií, základem je větší 77 kWh baterie a 150 kilowattů výkonu motoru. Coupé ale navíc nabídne i sportovní verzi RS s 220 kilowatty výkonu a zrychlením na sto kilometrů v hodině za 6,5 vteřiny. „Je prvním čistě elektrickým vozem RS značky,“ zdůraznil šéf automobilky Thomas Schäfer.
Zavazadlový prostor vozu má objem 570 litrů, o 15 litrů méně než výchozí Enyaq. Splývající záď ale přináší výhodu v nižším odporu vzduchu s koeficientem 0,234. Tím vůz alespoň částečně mírní dopady poměrně široké a vysoké stavby karoserie.
Dojezd je až 545 kilometrů, tedy více než u výchozího Enyaqu, který nabízí 534 kilometrů. Dobíjení z 0 na 80 procent baterie trvá 29 minut.
Ceny automobilka zatím nezveřejnila. Normální Enyaq startuje na 1 125 000 korunách a pokračuje až nad 1,5 milionu s větší baterií, vyšším výkonem a s rostoucí výbavou.
Vodítko k cenovce nového Coupé může dát Volkswagen. Jeho model ID.4 je sesterským vozem Enyaqu, ID.5 pak Enyaqu Coupé. ID.5 je podle výbavy zhruba o 50 tisíc až 90 tisíc korun dražší, nicméně díky lepší aerodynamice nabídne delší dojezd.
Mírně se může lišit i výbava obou vozů, která by cenový rozdíl obhájila. Kupé bude k dostání pouze s větší ze dvou baterií, základní cenu tak lze očekávat kolem 1,3 milionu korun, u verze RS s plnou výbavou se může vystoupat až k 1,8 milionu.
Enyaq Coupé se stejně jako Enyaq vyrábí v Mladé Boleslavi. Jde o jediné elektromobily koncernu Volkswagen na platformě MEB, které se vyrábějí mimo Německo – právě tam vznikají všechny s Enyaqem technicky spřízněné vozy značek Audi, Seat a Volkswagen.