Výprodeje na černý pátek zvýšily obchodům tržby o desítky procent |
Kyber pondělí vzniklo v roce 2005 za účelem podpory online obchodů. Tento marketingový tah vytvořili Ellen Davis a Scott Silverman. Oba prodejci na základě výzkumu zjistili, že pondělí po Černém pátku je pro online prodejce nejvýnosnějším dnem celého roku. Před necelými třinácti lety, 28. listopadu vydali na stránce Shop.org článek s názvem, kde byl tento termín použit poprvé.
Přestože název vznikl nezávisle na známějším Černém pátku, v průběhu let k němu přilnul. Často ohraničuje konec slevových akcí, někdy předznamenává následující celotýdenní slevy.
Kyber pondělí se zaměřuje pouze na internetové nákupy, čímž se liší od svého známějšího týdenního předchůdce. Podle serveru Independent je tento den i příležitostí pro menší firmy, které nemají v masových slevových akcích velkou šanci.
Ke slevovému pondělí se připojují firmy a společnosti ze všech oblastí - od leteckých společností jako Emirates, Ryanair nebo Norwegian Air, po specializované prodejce elektoriky či právě velké e-shopy jako například Amazon.